„Foreign Bodies” e групова изложба в галерия „Растер“ намираща се в центъра на полската столица. Тя включва произведения от поредицата "Love-Dream", "Love-Nothing" (2018) и "Cosmoso" (1993/1998) на Араки, както и Ева Котаткова и Анета Гржежковска. Изложбата изследва начина, по който съвременната култура третира тялото като ковък материал, който може да бъде „почти произволно изваян, оформен и деформиран според нуждите“, според уебсайта на галерията.
Насочени към произведенията на Араки в изложбата, протестиращите - феминистки колектив за изкуство, наречен „Zubrzyce“ - полската дума за женски бизон и национален символ носеха табели, на които се четеше: „Не на санкционирането и насилието в изкуството“ и разпръснати печатни копия на блога Каори, в който тя прави обвинения срещу Араки през април. „Zubrzyce“ е солидарна с писмото на Каори и се противопоставя на насилието, където и да се прилага.
Подобно на Guerilla girls, които са анонимна група от активисти за изкуството и жените, основана през 1985 г. в Ню Йорк, „Zubrzyce“ се занимава с проблемите на равенството между половете и расовата дискриминация в света на изкуството. Участниците действат в маски на горили под псевдоними-имена на известни художници от миналото. Групата създава плакати, листовки, билбордове, пише научни статии, организира изложби, демонстрации, протести, наблюдава сексизъм и расизъм в областта на изкуството.
„Zubrzyce“ е създадена миналата година на фона на все повече поляризирания политически пейзаж в Полша. В знак на подкрепа към артистичната колективна организация, която носи маски на горили Guerilla girls, анонимните членове носят маски на бизони по време на интервенциите им, които често се провеждат на антиправителствени демонстрации. „Имаме много консервативно правителство, чиято политика подкопава основните права на жените“, казва една от основателките на „Zubrzyce“. „Опитваме се да намерим нов, силен начин да се противопоставим на това потисничество“, добавя тя. Групата организира първия си протест по време на ежегодния феминистки марш "Манифа" във Варшава на 5 март 2017 г., последван от няколко пърформанса в чужбина, включително на миналогодишното изложение „ Documenta“ в Касел.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар