Сред произведенията на предстоящата изложба, която продължава до 19 февруари в Стокхолм, са „Мерилин Монро в черно и бяло" (1962 г.), "Електрически стол" (1967 г.) и "кутии Брило " (1964 г.) - последната работа е и причината за скандала, който в крайна сметка завзема модерния музей.
През 2007 г. се оказва, че директорът на музея Понтус Хултен е възложил "105 Уорхол Брило кутии" през 1990 г., три години след смъртта на художника, на дърводелец в Малмьо, който е използвал за модел кутия от изложбата от 1968 г. Някои от тези нови кутии са показани на изложба в Санкт Петербург; Хултен също продава част от тях като оригинали през 90-те.
Поради безупречната репутация на Хултен в света на изкуството и приятелството му с Уорхол, никой от арт дилърите, които ги купуват, не подозира, че не са истински - нито управителният съвет на Фондацията за визуални изкуства Анди Уорхол, която одобрява дървените копия. Обаче хора от екипа, които работят по изложбата в музея, си спомнят, че всички кутии, показани през 1968 г., са направени от картон, а не от дърво.
Понтус Хултен умира през 2006 г. "година преди всичко да избухне", казва Даниел Бирнбаум, настоящият директор на модерния музей. "От негова гледна точка беше добро време."
Оригиналните кутии Brillo - ситопечат върху картон и офсетова литография върху картон - ще бъдат показани заедно с някои от дървените кутии на Хултен в новата изложба. Изявление на музея казва, че се надява да провокира "дискусии за това какво може да се счита за оригинално и копирано в изкуството".
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар