НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Купувачът ще вземе полуразрязаната картина на Банкси, но с ново име (16.10.2018)
 "Момиче с балон" на Банкси в резултат на проучване през 2017 г. е признато като най-любимия образ на британците. Вероятно заради това чукчето на превърналия се в новинарска сензация търг удари сумата от £ 1 млн. с предварителна оценка от £ 200-300 000. В изявление от аукционна къща Сотбис, с патос се казва: „Докато в препълнената зала и по телефона се води битка за финалния лот „Момиче с балон“ на Банкси, се случи нещо, което попадна във всички заглавия, хващайки света на изкуството неподготвен и предизвика противоречия и спекулации. Няколко секунди след удрянето на чукчето част от платното мина през скрит в рамката шредер и в процеса на унищожаване на едно произведние се роди ново. Няколко часа след продажбата, когато новината се появи в топ новинарски емисии, Банкси отговори на един от многото въпроси в неговия инстаграм, където се появи видео с монтажа на механизмът за рязане в рамката на картината.“

Картината многократно е възпроизвеждана от Банкси, като тази версия е на платно с рамка в тежък викториански стил, и съществува в едно единствено копие. Пред очите на изумената публика, половината от платното мина през режещите остриета на скрит в рамката шредер и нарязаните ресни започнаха да стърчат надолу. „Новата творба“, се  каза в изявление на Сотбис, получи сертификат от Pest Control, (официалния сайт и единствен орган за идентификация на произведения на Банкси)  и получи ново име: Love is in the Bin (Любовта е в кошчето). Купувачката,  колекционер от Европа и дългогодишен клиент на Сотбис, ще закупи произведението на цената, която е била достигната по време на търга. Тя каза: „Когато чукът падна и творбата беше разрязана, бях шокирана, но постепенно започнах да осъзнавам, че сега притежавам своята част от историята на изкуството“.

Банкси е безспорен гений на скандала и пиара, който изпреварва с монетизирането на унищожението - ако отново полуразрязаната картина бъде пусната на търг (но запазвайки отличния си търговски вид), тя вероятно би направила повече от един милион, но унищожаването като художествен прийом не е нещо ново. През 1953 г. художникът Робърт Раушенберг заличава рисунката на абстрактния експресионист Вилем де Кунинг и показва празен лист на изложба. През 1960 г. „Самосъздаващата се и саморазрушаващата се кола“ на белгийския скулптор сюрреалист Жан Тенге, посветена на Ню Йорк, се разпада на части в градината на музея за съвременно изкуство (MoMA). Скулптурите-свещи  на Урс Фишър горят и се топят, за да се превърнат в купчина восък до края на изложбата. Британските провокатори, братята Джейк и Динос Чапман разрушават старинни портрети, обезобразявайки лицата на моделите.

.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!