Подготвителната рисунка е за Pia de 'Tolomei / Пия де Толомеи, дама от Сиена убита от съпруга си през ХIII век, героиня в много романтични произведения/, създадена в края на кариерата на Росети около 1868 г. Тя изобразява един от любимите модели на художника, Алекса Уайлдинг, шивачка, която художникът е открил, докато вървяла по улица в Лондон и веднага бил пленен от нейната кестенява коса. Сюжетът е вдъхновен от „Божествена комедия“ на Данте. Жената, Ла Пиа, е една от душите, които Данте среща при пътуването си през чистилището.
Но когато Росети завършва окончателно картината си през 1881 г., той заменя Уайлдинг с Джейн Морис, съпругата на текстилния дизайнер Уилям Морис, в която художникът страстно се влюбва. Росети работи върху La Pia от 1868 до 1881 г. Картината сега е в Музея на изкуството Спенсър, университета в Канзас.
Рисунката е открита в книжарница в Единбург през 1956 г. от професорът по психиатрия в университета Дънди сър Айвор Батчелор и неговата съпруга. Двамата прекарват десетилетия в събирането на красиви произведения на декоративните изкуства. Скицата става част от изключителна колекция от завещанието на двойката, чрез фонда "Арт", който ще бъде представен в музея "Фицвилиам" в Кеймбридж. На нея Уайлдинг седи с глава наклонена леко назад. Според описанието на асистента на Росети, тя е имала "прекрасно лице, красиво оформено във всяка черта, пълна с неспокоен, мек мистичен отдих".
Росети казва, че тя има лице, което той дълго търси. Художникът многократно я рисува, плащайки й за да позира само за него. Тя може да бъде разпозната в някои от най-хубавите му късни произведения, включително The Bower Meadow (1872) и The Blessed Damozel (1875-78).
Скицата все още е в оригиналната си рамка и има етикет на гърба от Росети предупреждаващ онези, които биха искали да подмент рамката за крехката природа на пастела.
Сър Айвор, който умира през 2005 г. на 88 години, пише за намерението на двойката: "В малката книжарница в Брюнсфийлд, Единбург в годините непосредствено след Втората световна война, откривах рисунки и отпечатъци, които бяха в нашия малък бюджет и които често бяха с прекрасно качество. Така през 1956 г., извадена от пода в магазина на Айткен, заедно с редица книги и илюстрации, ние купихме за 75 паунда много фина и много голяма рисунка на Росети за La Pia".
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар