Това е увеличение от 25% спрямо 2017 г., отчасти поради „възстановяването на туризма във Франция, особено в Париж“. След терористичните атаки във Франция през 2015 и 2016 г., данните за посетителите спадат до 7.4 милиона през 2016 г.
Водещата изложба с творби на Йожен Делакроа, също спомага за увеличаването на посещаемостта. Изложбата, която отвори врати през март, привлече общо 540 000 посетители, което прави ретроспективата на френския художник от 19-ти век най-успешната изложба, която някога се е състояла в музея.
Почти 75% от посетителите са от чужбина, особено от САЩ и Китай; (по-подробни данни за посетителите, свързани с международната аудитория, ще бъдат предоставени през първото тримесечие на 2019 г.) През 2017 г. има отчетени 2,3 милиона френски посетители; за миналата година те са се увеличили до над 2,5 милиона. Предствителите на музея дават безплатен достъп всяка първа събота вечер на месеца в опит да привлекат повече френски жители, особено по-малко заможните посетители.
Лувъра също се възползва от популярността, създадена от видеото на Beyoncé и Jay-Z – „Apeshit“, което бе заснето в музея през юни. В музикалното видео са включени известни творби като „Мона Лиза“ на Леонардо и „Салът на Медуза“ (1818-19) на Жерико.
Един от най-запомнящите се клипове на Бионсе я показва сред най-известните произведения във френския музей. Това вероятно е привлякло по-младото поколение, а музеят дори прави специален аудио гид с произведенията показани във видеото; в От Лувъра заявяват, че повече от половината посетители са на възраст под 30 години.
Директорът Жан-Люк Мартинес, казва, че музеят може да побере огромния брой посетители: „Обновяването на инфраструктурата под пирамидата [в двора] и въвеждането на билети с времеви диапазон ни помогнаха да изравним броя на посетителите през цялата година и да намалим цената.“
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар