НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Герхард Рихтер изрази недоволство от филма за себе си, който е номиниран за Оскар (22.01.2019)
Световната премиера на филма «Творба без авторство» на немския режисьор Флориан Хенкел фон Донерсмарк се състоя на Венецианския международен кинофестивал.  Въпреки че там филмът  не получи никакви награди, Германия успя да го класира за „Оскар 2019“ като номинацията за най-добър филм на чужд език. Списък с номинираните за тази награда ще бъде пуснат на 23 февруари, а победителят ще бъде назован на 4 март.

«Творба без авторство»  е вероятно единственият филм за изкуство, в който точно се изобразява творческия процес – от нулата през всички сривове и грешки, което в крайна сметка води до нови открития. Минавайки без патетика и трагически нотки в образа на главния герой, характерни за филмите за Баскиа, Полок, Пикасо и ван Гог, фон Доннерсмарк (вече носител на «Оскар» с филма «Живота на другите»), е успял да постигне невероятна правдоспособност.

Творчеството на фон Донерсмарк става основополагащо повествование, което разкрива социалното, политическото и художественото наследство, което нацизмът  е оставил на следвоенното поколение немци. Представител на това поколение се явява и главният герой на филма на име Курт Барнерт (той бива игран от Том Шилинг), прототип, на който става Герхард Рихтер, един от най-скъпите живи художници.

Филмът се открива със сцена от бомбардировките на Дрезден, които вижда детето Барнерт. Героят израства в образуваната след войната ГДР, става ученик на Йозеф Бойс и попада дюселдорфската академия. Зрителите проследяват как Барнерт се превръща в този Рихтер, когото познаваме. Във филма има и антигерой – тъстът на Барнерт, неразкаял се нацист-гинеколог, на чиято съвест лежат принудителна стерилизация и избиване на невинни хора. Ролята е изиграна наистина достоверно от Себастиян Кох.

Преди показа на филма си в нюйоркския музей МоМА фон Донерсмарк разказва, че най-невероятните сцени са основани на реални събития. Филмът оставя много правдоподобно впечатление.


Недоволство от резултата, обаче изрази самият Рихтер в интервю за филма в
New Yorker. Преди началото на снимките той си е сътрудничил с творческата група, консултирал режисьора и даже е  разрешил да поканят неговия асистент за пресъздаване на новаторските му платна. Фон Донерсмарк се консултира също и с Роберт Стор, куратор на ретроспективата на Рихтер през 2002г. в МоМА. «Много е хубав, но не това, което очаквах», — казва Стор, който също присъства на премиерата на филма.

 

Флориан Хенкел фон Донерсмарк
Флориан Хенкел фон Донерсмарк
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!