Първата изложба на "Гардинър" след миналогодишното голямо събитие на Йоко Оно събира стари и нови творби от творчеството на Ай Вей Вей. Тези, които са следили кариерата на Ай през годините, ще открият малко нови неща. Въпреки това, експозицията предлага безценно въведение към художника в град, в който рядко има самостоятелни изложби на артисти от неговия калибър.
На пръв поглед има известни творби като Courtesan in a Bottle от династията Тан от 1994 г. и „Ваза Кока-кола“ от 2007 г. - критика на навлизането на западната култура в Китай - както и спорната „Изпускане на ваза от династия Хан“, триптихът от 1995 г., който изобразява разрушаването на безценния артефакт, като художникът го оставя да падне на тротоара. На преден план са по-нови произведения като порцелановата инсталация от слънчогледи на Ай Вей Вей (2010 г.), която разглежда индивидуализма сред масите в Китай и подтиква зрителите да преосмислят малоценността на китайските стоки и „Дървото“ (2010), дърво в естествен размер. изработено от съединени части от китайско дърво, което е метафора за политиката „Един Китай“.
Включени са и два комплекта белезници и мраморна камера за видеонаблюдение (най-откритата критика към китайското правителство, което затвори художника през 2011 г.); блестящи разливи на черно масло и дини, направени в керамика; и рафтове от буркани, пълни с прах от неолитни китайски вази. Макар разливите на петрол и буркани да могат да бъдат осмислени с други произведения на художника, свързани с неговия активизъм и трансформацията или заличаването на традиционните културни обекти, те „подчертават чувството за хумор и стремежа към визуално удоволствие“.
Зрителите, които са запознати с по-старите произведения, могат да се насочат към по-новите такива, като серията от великолепни китайски зодиакални знаци, изработени от тухлички Lego, и кула от вази и чифт плочи в синьо и бяло, всички от 2017 година. Китайските зодиакални знаци, показани за първи път (въпреки че малко по-различна итерация беше показана в галерия в Лос Анджелис миналата година), се основават на инсталацията на Circle of Animals / Zodiac Heads на художника от 2010 г. Кулата с вазите, от друга страна, с изобразяването на мрачни винетки, които препращат към глобалната бежанска криза (тема, която преди това е разглеждана във филма на Вей Вей – Human flow от 2017 г.), е може би най-забележителното произведение тук и едно от малкото, които могат да издържат без никакво придружаващо обяснение.
Милър казва, че целта на изложбата е да покаже работата на Ай в керамиката: „Той често не се възприема като художник - керамик, но всъщност е ангажиран с материала повече от 25 години по много дълбок, нюансиран и разнообразен начин“.
Въпреки че Unbroken може да обърка заради количеството теми, които покрива в толкова малко пространство, експозицията все пак успява да даде на публиката общо разбиране за философията на Ай Вей Вей и проблемите, които занимават неговата работа.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар