Преди четири години Марино работи с Кристиан де Портзампарк, за да създаде бутик Dior в Сеул. Той става емблематичен с нежно вълнообразната си фасада, която има за цел да имитира движението на платовете превърнати в дрехи, създадени в ателието на модния лейбъл.
Не е изненада, че отново Питър Марино е поканен да промени престижен моден магазин - за да оживи интериора на магазина на Louis Vuitton, който отвори след повече от година ремонтни дейности, архитектът е използвал произведения на изкуството дело на Трейси Емин и братята Кампана. Благодарение на арт интериора си Louis Vuitton доминира на Ню Бонд Стрийт сред парад от луксозни бутици в западния лондонски квартал Мейфеър. В началото на годината модната марка откри друг свой флагмански магазин във Флоренция отново изпълнен с изкуство.
В течение на 14 месеца американският архитект преработва магазина на модната марка, за да представи ярки тела и обзавеждане, които предизвикват "щастие без чувство на страх". "Работя с Louis Vuitton от 1994 г. и постепенно се отдалечихме от цялата кафява дървесина, която използвахме в началото", каза Марино. "Извършихме истинска революция към нещо по-леко, по-ясно и смея да кажа, по-щастливо."
Вътрешността на магазина вече е съставена от няколко просторни зали с двойна височина. Всяка от тях е „облечена“ със селекция от произведения на изкуството, опит на Марино да внесе театралността на витрините вътре в магазина.
Една стена на приземния етаж - която до голяма степен е посветена на дамското облекло – е заета с картина на американската художничка Сара Кроунър, която е покрита с преплитащи се сини, оранжеви и лилави форми.
Тя се намира в съседство с неонова скулптура във формата на сърце от Трейси Емин, която изписва думите "любовта е това, което искаш".
В мазето пък може да се види отпечатък от немския фотограф Андреас Гурски, след като клиентите са се насладили на инсталацията на Джеймс Турел. Панели, захранвани със светодиоди, са програмирани от американския художник, за да променят постепенно цвета си с времето.
Макар и оригинален в своя замисъл магазинът на Louis Vuitton далеч не е единствения изпълнен с изкуство, вече е обичайно модните къщи да използват изкуството, за да се популяризират - независимо дали става дума за витрини, реклами и билбордове, или чрез художествени изложби, изкуство на подиумите и по време на модните ревюта. Луксозните модни марки, знаят, че се нуждаят от нещо ново, ако искат да подчертаят своята изключителност, което им позволява да налагат по-високи цени за своите продукти, се движат директно в областта на изкуството. Така те започват да инвестират в културната индустрия.
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Добавете коментар