Иноватор в областта на видео и инсталациите, роден в Сеул, но живял в Япония, Германия и САЩ, Нам Джун Пайк е един от първите художници, които започват последователно да изследват потенциала на телевизията и други медии в епоха, когато цифровите изображения започват да запълват ежедневието.
Експозицията съдържа повече от 200 творби на художника, включително емблематична инсталация „Градината на телевизорите“ (1974-2002 г.) от няколко десетки телевизионни монитора, заобиколени от буйната растителност, първата от поредица работи “Робот К-456” (1964 г.), възпроизвеждащи записи на Джон Ф. Кенеди, както и „Сикстинската капела“ (1993 г.), пресъздадена за изложбата - за първи път от 1993 г., когато Нам Джун Пайк получи Златния лъв на Венецианското биенале за нея.
„Пайк изненадващо предвиди както потенциала на технологиите, така и опасностите, свързани с медиите. Той се интересуваше как технологиите са повлияли на обществото през цялата история“, казва Раваля. „Той не само прогнозира интернет, когато през 1974 г. пише за „електронния магистрала“, но дори тогава мисли за предстоящите творчески, икономически и социални заплахи.“
Изложбата се организира съвместно с Музея за модерно изкуство в Сан Франциско и след Лондон, където продължава до 9 февруари, 2020г. ще тръгне на турне в САЩ, Холандия и Сингапур.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар