The pavilion is installed against a window in the conference center and is designed to look as if it grows in it. A series of knots protrude from its roof, and others are attached further along the glass window. Lohmann's work aims to bring a multi-sensory experience of nature into an otherwise sterile conference building.
Родената в Германия дизайнерка е основала The Department of Seaweed или „Отделът за морските водорасли“ през 2013 г., по време на обучението си в Лондонския кралски колеж по изкуствата и като резидент - дизайнер в музея Victoria & Albert.
Преподава в отдела за дизайн в Университета в Аалто във Финландия, където провежда и изследователски проекти за материали и биологични цветове, включващи водорасли, като част от съвместната програма по химия и изкуства на института.
Павилионът в Давос се опира на зловещата творба на Оки Наганоде, която Ломан инсталира в лондонския музей V&A през 2013 г., която също е направена от панели от морски водорасли, опънати върху ратанова конструкция. Посетителите могат да влязат вътре през отвор отстрани, да седнат на пейка, която има гледка към снежния швейцарски пейзаж отвън.
Цветът на панелите от водорасли се променя от жълт през оранжев до кафяв, в зависимост от светлината и времето на деня. Освен това излъчва солен аромат на морето. Дизайнерът, който преди това е проектирал сенници с лазерно изрязване, се надява, че структурата ще ангажира делегатите на конференцията с въпросите, пред които е изправен природният свят, и по-специално с предизвикателствата на изменението на климата. „Нуждаем се от емпатичен, повече от човекоцентричен начин да се ангажираме с природата“, каза Ломан.
"Всеки вид има равно право на живот на тази планета. Можем да използваме същата човешка изобретателност, довела до климатичната криза, пред която сме изправени сега - и дизайнът има много да отговори в това отношение - за защита и възстановяване на екосистемата, която ни поддържа“.
The installation is part of Partnering with Nature, an exhibition of the conference curated by the Cooper Hewitt Museum in New York.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар