Аукционът на Sotheby’s за древно изкуство и антики („Древна скулптура и произведения на изкуството част I“) представи група произведения на изкуството от Южна Арабия, създадени между 3-ти век пр.н.е. и 1-ви век сл.н.е., които достигнаха цени много над очакванията. Сред тях най-забележителното произведение беше отлична и доста добре запазена фигура на мъж от древното кралство Катабан, която беше продадена на търг за половин милион паунда (662 000 долара) срещу предварителна оценка между £18 000 и £ 22 000. Няколко мъжки и женски глави също постигнаха цени, пет до десет пъти по-високи от предварителните оценки. Тези произведения компенсират донякъде студените (дори разочароващи) резултати, постигнати от египетски, гръцки и римски произведения. Римски Хермес, например, е имал предварителна оценка между £100,000 и £150,000 и е продаден само за £55,000.
След този търг на древно изкуство, Sotheby's посвети ексклузивен търг за Афродита, римска скулптура, която аукционната къща описва като „истински триумф на римското майсторство“ и като „дълго изгубен шедьовър на древната класическа скулптура“. Фактът, че Sotheby's посвещава ексклузивен търг на творбата, заедно с качеството и изключителния произход на произведението (придобито в Италия през 18-ти век), накара специалистите да заподозрат, че оценката, публикувана от аукционната къща (между £2 милиона и £3 милиона) изглежда доста консервативно и така беше: скулптурата беше продадена за £18,58 милиона ($24,6 милиона), което я направи една от най-скъпите антики, продавани някога.
След аукционите на древното изкуство на Sotheby's дойде ред на търга за картини на стари майстори в Christie's, където „Клането на невинните“, голяма картина на Питер Брьогел Младши, използвана на корицата на аукционния каталог, беше продадена за £2,4 милиона, доста над най-оптимистичната предварителна оценка от £1,5 милиона. „Портрет на джентълмен“, нарисуван от Ел Греко малко след пристигането му в Рим, струва £1,2 милиона, точно колкото предварителната му оценка преди продажбата. Търгът обаче имаше и забележителни разочарования, включително двата лота с най-висока предпродажна оценка. Първото от тях беше „Катедралата в Солсбъри от територията на епископа“, голяма маслена скица (65,1 х 76,6 см.), нарисувана от Джон Констабъл за големите му картини на катедралата в Солсбъри, голямо постижение от последната фаза от кариерата му. Фактът, че е скица, не намалява интереса към тази отлична творба, почти импресионистична в своята пъргава четка и усилията си да улови атмосферните ефекти на пленер. Въпреки консервативната си предварителна оценка от £2-3 милиона, работата не успя да намери купувач, което наистина е трудно за разбиране. В допълнение, „Сънят на Св. Йосиф“, красиво тенебристско платно от Валентин дьо Булон, което, с предварителна оценка от £1,2 милиона до £1,8 милиона, също не успя да намери купувач.
Sotheby's обяви акцентите от вечерния търг на картини на стари майстори и картини от 19-ти век
Две за едно: двустранен Ван Дайк ще се продаде на търг в Christie's
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Добавете коментар