За първия си брой Stedelijk възлага на културния историк Нанси Джув да проведе проучване на културните и финансови обстоятелства около основаването на музея. Общоизвестен факт е, че група заможни местни граждани основават Stedelijk като музей на модерното и съвременно изкуство и дизайн. Въпреки това, не се знае много за произхода на фондовете и в какъв културно-исторически и колониален контекст се е случило това. Междувременно се появиха скорошни предположения и спекулации по тази тема.
Освен статията на Нанси Джув, Szine ще съдържа и интервю между Ивет Мутумба, куратор в Stedelijk, и директора Рейн Волфс, за откритията на Джув и бъдещето на музея.
Със заглавието „The Stedelijk: A Museum in Imperial Amsterdam“, Джув поставя музея Stedelijk в културно-историческия контекст от края на 19 век. Тя описва как богатството, натрупано в колонизираните страни, е било използвано за проектиране на аура на културнo разпознаване, подпомагана и одобрена от амбициозното правителство на градския съвет. Статията на Джув може да бъде прочетена в тандем с редакционната статия на Морис Руменс, в Stedelijk Studies Journal брой 11, относно материалната история на музея, и редакционната статия на Ивет Мутумба за настоящата европейска социална среда на музеите.
Рейн Волфс: „През изминалата година, поради продължаващите предизвикателства, свързани с пандемията, не можахме да отпразнуваме нашата 125-та годишнина по начина, по който бихме искали. Въпреки това успяхме да погледнем назад във времето към нашата институция по различни начини. Важно е един музей на модерното и съвременното изкуство и дизайн също да черпи от миналото, за да придобие по-задълбочени прозрения за настоящето. Изследванията за нашата скорошна изложба на творчеството на експресионистите Кирхнер и Нолде и приносът на художника Тимо Демолин за международната изложба за колониална и експортна търговия на Museumplein през 1883 г., за изложбата „Presence of Absence“ са тласъка за този първи брой на списание Szine . Радваме се, че вече сме в състояние да дадем отговори на по-широк кръг от въпроси.”
Чарл Ландвройд, ръководител на изследователските и кураторски практики в Stedelijk казва „С всеки Szine се стремим да създадем различно съзнание, свързано с подхода на Stedelijk към естетическите, етичните и социални въпроси във и извън стените на музея, поради което изследването играе основна роля. В първия Szine Нанси Джув разглежда голямата картина, като щателно хвърля светлина върху контекста и ерата, в която възниква Stedelijk. Нейната гледна точка, съчетана с разговора между Рейн и Ивет за настоящето и бъдещето, ни предоставя широк поглед върху музея и начините, по които можем да използваме това знание, за да създадем балансирано, съвременно музейно съзнание.
Дебютното издание на Stedelijk на Szine е придружено от публикуването на Stedelijk Studies 11 в отговор на отворената покана за 125-ата годишнина на музея.
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Добавете коментар