Нейните коментари дойдоха, след като Питър Хигс, старши куратор на гръцкото и римско изкуство, който е работил в Британския музей в продължение на 30 години, беше идентифициран в доклади на британската преса като лицето, за което се твърди, че е отговорно за кражбата на безценни артефакти от колекцията на музея. Семейството на Хигс отхвърли обвиненията срещу него.
Последните доклади сочат, че се смята, че броят на взетите предмети надхвърля 1500. Говорител на Британския музей отказа да коментира подробности за кражбите, докато са обект на полицейско разследване.
В интервю за гръцкия вестник To Vima, Мендони каза, че "загубата, кражбата, [и] влошаването на предмети от колекциите на музея е изключително сериозно и особено тъжно събитие", подчертавайки, че министерството на културата внимателно следи развитието. „Когато се случат такива инциденти, очевидно поражда въпроси с безопасността и неприкосновеността [около] всички експонати на музея“, добавя тя.
Според Independent ръководителят на Асоциацията на гръцките археолози Деспина Куцумба също изрази загриженост, като каза, че нейните колеги са „притеснени“ колко много гръцки предмети липсват от музея.
Консервативен депутат отвърна на твърденията, че институцията не е в безопасност след предполагаемите кражби. Тим Лоутън каза пред програмата BBC Radio 4 Today: „Това, което е особено вредно, е крещящият опортюнизъм на гърците и други, които казват: „О, не, Британският музей не е в безопасност“... Изключително рядко изчезват артефакти. ”
Статуите от пети век пр. н. е. се съхраняват в Британския музей от 1816 г., след като са били премахнати от храма Партенон на Акропола в Атина от агенти, работещи за шотландския благородник лорд Елгин, тогавашен посланик в османския двор. Скулптурите са изложени в Британския музей през 1817 г.
Мендони също критикува състоянието на гръцките галерии в Британския музей, където се съхраняват прочутите мраморни скулптури. През 2021 г. лошото състояние на галериите подхрани гръцките искания за реституцията им.
„Нека си спомним, по-специално, скулптуите на Партенона и изключително проблематичната ситуация с дъждовната вода в техните изложбени зали през 2019 г. и 2021 г., [отразяваща] изоставянето на сградата на Британския музей“, казва тя.
Мендони продължава да документира „злоупотребата“ с мраморите, които се грижат за Британския музей. „От 1816 г. и в продължение на около век те остават изложени не само на екстремното замърсяване на въздуха в Лондон, но и на стая, където изгарят въглища в нагреватели без комини. Това довежда до почерняване на тяхната повърхност и нейната корозия“, казва тя и добавя: „През 30-те години на миналия век лорд Дювин използва телени четки и химикали, за да премахне древната патина [върху мраморите].“
Дювин, богат търговец на изкуство, финансираше нова галерия, за да покаже мраморите и смяташе, че те трябва да изглеждат по-бели. Следователно 2500-годишните скулптури бяха „почистени“ с медни длета и карборунд. Британският музей беше потърсен за коментар.
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Двоен портрет на Рубенс и Ван Дайк, открит 45 години след кражба
Добавете коментар