Службата за авторско право на САЩ се е произнесла няколко пъти, последно през 2022 г., срещу регистрацията на авторски права върху визуални изображения, които не са създадени от човек, и нейните ръководни политики и процедури (The Copyright Office Compendium) изрично посочват, че „произведения, произведени от машина или обикновен механичен процес, който работи на случаен принцип или автоматично без какъвто и да е творчески принос или намеса от човешки автор“ не са допустими.
Опитвайки се да заобиколят тази политика, филмовите студия например „наемат“ AI да напише сценарий и след това да наемат писател, който да изчисти и подобри сценария, което води до по-малко заплащане на човека, но студията вярват, че това е достатъчно човешко съдържание, за да получат авторски права.
Скорошният ръст в използването на компютърно контролирани програми и роботи за изпълнение на задачи, обикновено свързвани с интелигентни същества, се превърна в източник на безпокойство сред хората, които се притесняват, че работните им места ще бъдат заменени от цифрови програми. Визуалните художници се оплакаха, че техните защитени с авторски права материали, достъпни за гледане онлайн, се събират и пресъздават от системи с изкуствен интелект, а писателите – предвиждат среда, в която те биват заменени или не им се отдава пълно уважение за тяхната работа.
Федералното правителство на САЩ се стреми да създаде правила за тази все още развиваща се технология, подобно на предложенията, които в момента се обсъждат в Европейския съюз.
Претенциите изкуственият интелект, особено генеративният изкуствен интелект, да подобри много аспекти на съвременния живот, са големи. Проучването на Goldman Sachs прогнозира, че генеративният AI – изкуствен интелект, способен да произвежда нов текст, аудио, изображения и други медии, вместо просто да изпълнява определени задачи по-бързо, както могат да правят по-ранните версии на AI – може да повиши глобалното брутно вътрешно производство със 7% и да създава нови работни места, като елиминира други. В изобразителното изкуство генеративният AI е използван в усилията за определяне на автентичността и стойността на произведение на изкуството, а за отделните художници, „като виртуални сътрудници, подпомагащи художниците в създаването на произведения на изкуството с уникална естетическа стойност“.
Художник, който свидетелства пред подкомисията на Сената през юли, Карла Ортиз, твърди, че така наречените системи с изкуствен интелект зависят изцяло от огромни количества произведения, защитени с авторски права, направени от човешки творци като нея. „Generative AI не прилича на нито един инструмент, който е съществувал преди, тъй като това е технология, която уникално консумира и използва иновациите на другите“, добави тя. „Вече не съм сигурна в бъдещето си като художник.“
Ортиз беше една от трите страни по дело, заведено по-рано тази година, обвиняващо базираната в Лондон компания Stable AI Ltd. и нейния базиран в САЩ филиал Stable AI, Inc., в нарушаване на авторски права за изтегляне на може би милиони защитени с авторски права изображения от различни източници на интернет – процес, наречен „уеб скрапинг“ – и след това съхраняване на тези изображения като компресирани (или „разпръснати“) копия, които се предоставят на потребителите на тези AI програми за създаване на други изображения. Някои от тези изображения са лицензирани от други онлайн компании - Midjourney и Deviant Art - и двете също бяха посочени в съдебния процес. Отделно дело за нарушаване на авторски права е заведено в Лондон срещу Stable AI от Getty Images, компания за визуални медии и доставчик на стокови изображения, редакционна фотография, видео и музика за бизнеса и потребителите с библиотека от над 477 милиона актива.
Друг човек, който свидетелства пред подкомисията на Сената, адвокат Джон Силвърбърг, основател на базираната в Ню Йорк Intellectual Property Group, заяви, че „законът за авторското право не е ефективен инструмент за визуални артисти, които искат да защитят работата си от поглъщане от машинното обучение за генериращи AI платформи“ поради разходите за съдебни спорове, сравнително ниските възнаграждения за щети за нарушаване на авторски права и трудността при проследяване къде нечии изображения са били извлечени от интернет и как са били използвани. Той препоръча на Конгреса „да приеме решения за колективно лицензиране, така че авторите да получават заплащане за потенциалното поглъщане на техния материал за машинно обучение на платформи с изкуствен интелект“.
When it comes to features the Yacht-Master II has all the attributes the older swiss replica watches model has as well as a handful of fantastic features. With no question the most distinguishable of them is the programmable ten minute countdown timer that is really beneficial for Regattas. www.luxurystrap.com Other attribute is the Easylink patented program developed by Rolex. It can make straightforward to extend the measurement of the bracelet of up to 5mm with wonderful ease.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар