НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен (20.09.2024)
 Известна на мнозина като „кралицата на индустрията за красота“, Сидел Милър се ръководи във всеки аспект от живота си от мантрата: „Мисли, вярвай, мечтай, осмелявай се“. От първите успехи в модата и бизнеса с красота, до безбройните филантропски начинания и колекцията от изобразително изкуство и дизайн, Милър живее живот на красота, както отвътре, така и отвън.

Този ноември необикновената колекция на Милър ще заеме централно място като перлата в короната на седмицата на аукционите на Sotheby’s в Ню Йорк. Обхващаща шедьоври на модерното и съвременно изкуство, скулптура и икони на дизайна, тази колекция обединява най-добрите произведения от различни периоди, стилове и форми.

Отразявайки начина, по който Сидел Милър е живяла с колекцията си – където изящното изкуство и дизайнът съжителстват в перфектна хармония – приблизително 90 творби ще бъдат представени заедно във вечерни и дневни аукциони в Sotheby's Ню Йорк този ноември, като се очакват приходи от около 200 милиона долара. Продажбите ще бъдат предшествани от серия от курирани изложби в Лондон, Париж, Хонконг, Тайпе и Лос Анджелис.

Заедно, творбите говорят за вдъхващата страхопочитание сила на красотата във всичките й форми: от емблематичните Нимфеи на Моне до "експлозиятата" на Кандински; от първото изображение на жена художник на Пикасо до елегантен портрет на Матис от военновременна Франция; от необикновена творба на Ив Клайн, изпълнена когато е на върха на кариерата си; до емблематични реализации от Франсоа-Ксавие и Клод Лалан.

Историята на Милър започва в края на 50-те години на миналия век, когато Сидел Лубин сяда на стола на младия стилист и собственик на салон Арнолд Милър за час при фризьор. Очарованият Арнолд я кани на среща и когато тя пита „коя вечер“, отговорът му е просто „всичките“. Една седмица и вихрушка от срещи по-късно те вече са сгодени. Заедно те създават Ardell, представяйки миглите като професионална салонна услуга, а по-късно съосновават Matrix Essentials през 1980 г., най-иновативната компания и най-големият производител на професионални продукти за коса и красота. След смъртта на съпруга си през 90-те, Милър поема кормилото на Matrix като главен изпълнителен директор и президент, извеждайки компанията до безпрецедентен успех. Жена, чиято страст, устрем, влияние и почтеност докосват повече от седем милиона жени седмично в международен план, г-жа Милър е вдъхновение и модел за подражание за жените в бизнеса. 

След като продава компанията си, тя насочва фокуса си към семейството, филантропията и колекционерството. След безброй семейни посещения на галерии, музеи и аукциони, Милър изгражда основите на изключителната колекция, в която наред с изобразителното изкуство, Милър започва да колекционира и дизайн. Нейният първоначален фокус е върху емблематичните френски мебели от осемнадесети век и европейския дизайн, особено периода на френското арт деко от 20-те и 30-те години на миналия век. Водена от безупречното си око за красота и майсторство, тя търси произведения, които улавят елегантността и изтънчеността на онази епоха. С течение на времето колекционерските интереси на Милър се разширяват, за да включват не само исторически шедьоври, но и дръзки съвременни дизайнерски произведения. Тя започва да интегрира модерен и следвоенен дизайн в колекцията си, придобивайки работи от известни дизайнери като Франсоа Ксавие и Клод Лалан и – с развитието на страстта й към декоративните изкуства и дизайна – тя проявява все по-голям интерес към произведения на нововъзникващи съвременни дизайнери, включително Робърт Гусенс, Дейвид Уайзман, Джоузеф Уолш и др. Това, което отличава Милър като колекционер, е как тя живееше с тези произведения – изящното изкуство и дизайнът не са отделни категории, а съжителстват хармонично в нейният дом и пространството, което обитава.
 
Поглед вътре в колекцията

Клод Моне, Нимфеи /Езерото с нимфите маслени бои върху платно, около 1914–17 г. 

Много малко теми в историята на модерното изкуство са толкова известни като лилиите на Клод Моне и този изключителен образец прави своя дебют на търг. Картината бележи радикална промяна в подхода на Моне към темата, която ще бъде смятана за негов магнум опус, и предобразява възприемането на монументалните платна, съхранявани в Musée de l’Orangerie в Париж.

Пабло Пикасо, La Statuaire маслени бои върху платно, 1925 г. 

La Statuaire изобразява седнала женска фигура срещу портретен бюст, поставен върху пиедестал, като двойката е разположена пред френски врати, отварящи се към балкон. Както при всички велики творби на Пикасо, нищо не е толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед. На едно платно той обединява дивите си изследвания на сюрреалистични стилове, монументални неокласически образи и майсторските елементи на кубизма.

Уместно, търгът предлага и Tête de femme, бронз, създаден от Пикасо през 1951 г. и едва втората отливка на скулптурата, която се появява на търг за повече от 40 години (приблизително $7-10 милиона). Творбата улавя властното присъствие на млада Франсоаз Жило, вникване в нейния кипящ живот и увереност, от които Пикасо е толкова завладян.

Василий Кандински, Weisses Oval (бял овал)
масло върху платно, 1921 Оценка: $15 – 20 милиона

Последно видян на търг преди повече от петдесет години, Weisses Oval (бял овал) е тържество на доживотното очарование на Кандински от връзката между цвят и форма. Една от последните три картини, които той прави, докато живее в Русия, бележи важен момент в еволюцията на уникалния стил на художника.

Хенри Мур, Полегнала майка и дете бронз, замислен и излят през 1975–76 г. Оценка: $8 – 12 милиона

Този рядък пример показва отдадеността на Хенри Мур към неговите два най-известни мотива - майката и детето и полегналата фигура. Неговото изследване на тези универсални теми през целия му живот се корени в детските му преживявания и прецеденти в историята на изкуството от ренесансовата иконография до предколумбовата скулптура.

Ив Клайн, Relief Éponge bleu sans titre, (RE 28)
сух пигмент и синтетична смола, естествени гъби и камъчета върху панел, 1961 г
Оценка: $8 – 12 милиона

Датирана по време на върха на кариерата на Ив Клайн, тази необикновена творба капсулира философиите и духовността, които са в основата на творчеството му.

Анри Матис, Jeune fille en robe rose
маслени бои върху платно, октомври 1942 г. Оценка: $3 – 5 милиона

През 1942 г. Втората световна война заварва Матис в убежището на своя дом и студио в Ница, където той остава непоколебимо отдаден на изкуството си, за да отблъсне чувствата на безнадеждност свързани с окупацията на града.

Франсоа-Ксавие Лалан, „Troupeau d’Elephants dans les Arbres” Маса позлатен бронз и стъкло, 2001 г.
Оценка: $4 – 6 милиона

Пионер на сюрреализма и дизайна, Франсоа-Ксавие Лалан намира безкрайно вдъхновение в животинския свят. Това очарование от флората и фауната еволюира в скулптурни форми, които превръщат познатото и функционално във фантастични и вечни произведения на изкуството.


 
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!