НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Рентгенов анализ на картина на Гоген разкрива скрити детайли... и мъртъв бръмбар (13.12.2024)
Музеят на Ван Гог в Амстердам получи неочаквана изненада, след технически анализ на известната картина на Пол Гоген, известна като "Малката котка" (1888 г.), която в момента е заета от частна колекция във Франция, бивша колекция на Гюстав Файе. Картината, заедно със сравними произведения от музейната колекция и резултатите от изследването, в момента са изложени в музея.

Цялостното техническо изследване, включително рентгенови изображения, разкри, че "Малката котка" някога е била част от по-голяма творба на Гоген. Изследователите откриха, че нишките на тъканта от лявата, долната и горната страна са „извити“ или опънати в дъговидни форми. „Деформацията на платното е причинена от първоначалното му закрепване към подрамката, но това не се случва от дясната страна. Това показва, че платното е отрязано от дясната страна, вероятно от самия Гоген“, смятат от музея.

Техническото изследване доведе и друго неочаквано откритие: истински бръмбар от 19-ти век, открит от дясната страна на картината, което показва, че той е бил в боята, с която е направена творбата.

Представител на музея каза пред Artdaily, че бръмбарът или по-скоро това, което е останало от него, е дълъг около един милиметър. Изследователите казаха, че е трудно да се каже точно какъв вид бръмбар е, „защото лежи по гръб, с отчупени глава и крака“.

"Малката котка" е придобита през 1906 г. от колекционера на произведения на изкуството Гюстав Файе (1865–1925) и оттогава творбата остава притежание на семейството. Освен произведения на Гоген, Файе събира и много картини на Ван Гог.

Въпреки че Гоген и Ван Гог имат силно противоречива връзка - както е описано в различни биографии и филми. Гоген се възхищава на натюрмортите на Ван Гог, особено на слънчогледите, изобразени на жълт фон. Ван Гог рисува своята емблематична творба, докато чака пристигането на Гоген в така наречената „жълта къща“ в Арл в Южна Франция, където двамата работят и живеят заедно известно време.

Гоген се вдъхновява от "Слънчогледите" и започва работа върху собствения си жълт натюрморт. „Може би мощните натюрморти на Ван Гог са го карали да се колебае и вероятно да е недоволен от собствената си работа. Това може да разкрие различна страна на Гоген, който често е характеризиран като уверен и човек, на когото Ван Гог се възхищава“, според музея.

Ван Гог пише на брат си Тео, че Гоген „работи върху... голям натюрморт с оранжева тиква и няколко ябълки и бяло бельо на жълт фон на преден план“. Този цитат е интригуващ, тъй като не е известен „голям натюрморт“ на Гоген. Тъй като "Малката котка" някога е била по-голяма и има тиква на жълт фон, тази картина може би някога е била част от произведението, описано в писмото на Ван Гог.

Освен това Ван Гог рисува портрет на Гоген, който предлага по-нататъшно вникване в „големия натюрморт“. В този портрет зрителят гледа през рамото на Гоген, докато той работи върху жълта картина със сферичен обект отляво. Това платно също е изрязано отдясно, както и Малката котка.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!