Изложба в Монреал, носеща провокативното заглавие „Зоологическа градина” (Zoo), поставя на дневен ред горещата тема за отношенията между хората и животните. В центъра на дискусията обаче, се оказа и въпросът дали артистите в музеите не могат да бъдат оприличени на зоологическа градина.
20 автори от цял свят представят над 50 творби, посветени на проблема „зоологическа градина” и дали тя е правилният начин да се портретира животинското царство. Експозицията е част от дебата за естествената история и нашите отношения с Природата, които претърпяха неочаквани екологични и геополитически изменения.
В своите работи артистите изследват връзките, които съществуват между хората и животните. Някои автори използват тези връзки, за да покажат, че сме превърнали културата в антропологичен стереотип, други пък питат по каква причина смятаме, че човекът е най-висшето животно.
Много артисти се фокусират върху методите на колекциониране, класификация и подреждане в изложби, които са характерни едновременно за музеите и за зоологическите градини. И двете институции споделят еднакви начини на организация на своите „видове”, твърдят артистите . Много автори въвеждат конфликтни метафори.
Ние не можем просто да говорим за животните, без да вземем под внимание нашата връзка с тях, това е нашето отношение към Другия, казват организаторите от музея в Монреал.
Сред главните произведения в изложбата се отличава работата на китайския дисидент Ай Уей Уей, наречена „Зодиакален кръг от животински глави. Злато. 2010”
12 бронзови глави на животни представят традиционния китайски зодиак, който е използван за украса на известния воден часовник в императорските градини в Пекин.
Жана Стербарк пък е направила стол от месо.
Изложбата e в Музея за модерно изкуство в Монреал и ще продължи до 3 септември.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар