Едвард Мунк се превърна в най-скъпо продавания художник на аукцион, като счупи всички досегашни рекорди, когато през май месец неговото произведение “Викът” беше купено за $120,000,000.
Малцина обаче знаят, че освен към живописта, експресионистът има афинитет и към графиката. Музеят за изкуство в Тел Авив ни представя именно този поглед към личността и изкуството на Едвард Мунк.
Благодарение на дарението от над 150 произведения от Чарлз и Евелин Крамер през 1985 г., музеят днес може да представи на посетителите си тази мащабна изложба. Специално внимание е обърнато на съвременниците на Мунк, които биват вдъхновени от разработените от него теми и мотиви. Не е тайна, че той повлиява и на съвременните израелски артисти като Орит Хофши, Михал Хейман и Шай Цурим.
Кариерата на Мунк като график продължава 50 години (1894 – 1944). Въпреки, че това е независима сфера, в която той се изявява, темите и сюжетите са много близки до тези в маслените му картини. Мунк пречупва образите под собствените си емоции, концептуализирайки ги като символи, за да представи дивата емоция и широкия репертоар от чувства в своите произведения.
Ив Клайн и Анди Уърхол са сред артистите, които са вдъхновени от гения на Мунк. Уърхол създава поп арт сериграфии от емблематични произведения на Мунк. Един от най-известните актове на Клайн, фотографиран и разпространен в медиите – „Le Saut dans le Vide” (Скок в празното) от 1960 г. е фотомонтаж, който напомня на коледна картичка, създадена от Мунк за неговия приятел – поета Емануел Голдщайн през декември 1908 г. Произведението също е включено в изложбата, която може да бъде видяна до 10 ноември 2012 г. В нея е представен и документален филм, посветен на норвежкия художник.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар