Продажбите по интернет на произведения на изкуството в световен мащаб се разрастват неимоверно. Заедно с това обаче, зачестяват и случаите на измами и фалшификации чрез онлайн продажби. Миналата година на онлайн аукцион на Кристис беше постигнат абсолютен рекорд в тази област. Картината „October on Cape Cod” на Едуард Хопър се продаде за сумата от 9,6 милиона щатски долара.
Проблемът с измамите обаче, също достига световни величини, след като през ноември в Дубай се проведе двуседмичен световен форум, посветен на онлайн измамите, на който присъстваха международни представители на официалната власт.
Проблемът при онлайн аукционите също е сериозен, но не е толкова лесен за разрешаване, колкото автентификацията на произведение.
Въпреки, че някои от арт организациите като фондация „Калдер” в Ню Йорк и лондонската „Portable Antiquities Scheme” следят за измами и продажби на фалшификати, това не е приоритет на полицията, съобщават от „The Art Newspapaer”.
Събирането на доказателства при онлайн измамите също е много трудно, поради факта, че повечето от продавачите са анонимни и имат множество акаунти, разкриват от Скотланд ярд. Неведнъж се е случвало, когато достигнат до самоличността на извършителя, полицаите да разберат, че той се намира на чужда територия, върху която нямат юрисдикция.
Едно от разследванията довежда в съда двама извършители от Великобритания, които са фалшифицирали графити на Банкси. Те ги продавали в eBay, като изкарали поне £57,000. Накрая обаче, се разминали само с 12-месечна условна присъда и обществено полезен труд.
Именно за това е нужно изработването на международноправни механизми за защита от онлайн престъпления и измами, с оглед на все по-голямата роля, която интернет играе в нашия живот.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар