Американската компания за онлайн продажби „Амазон” ще започне да продава и произведения на изкуството, съобщава „The Art newspaper” по предварителна информация от свои източници. Това се очаква да се случи до края на тази година.
Интернет гигантът, предлагащ книги, електроника и дрехи ,се стреми да представи поне 1,000 произведения на изкуството, идващи от 125 галерии. Първият сигнал, че Амазон има подобна идея се появи през м. май, когато компанията организира в Ню Йорк информационна сесия за дилъри на произведения на изкуството. След това сиятълската компания се е свързала с десетки, ако не и стотици американски галерии, във връзка с евентуалното им участие в програмата. От Амазон отказват коментар по тази предварителна информация, докато не направят официално изявление.
Според информация от търговци на изкуство, с които Амазон вече се е свързал, те ще могат да предлагат своите произведения под псевдоним, докато уебсайтът придобие популярност. Запознати споделят, че тази нова платформа на Амазон наподобява „Amazon Wine”, която стана факт миналата есен и работи директно с над 450 винопроизводители от САЩ.
Сайтът за изкуство на Амазон ще взима комисионни само от продажбите на произведенията, но няма да таксува месечно за представянето на картините. Комисионните ще са между 5% и 15%, в зависимост от цената на произведението. За сравнение, сайтът за продажба на произведения на изкуството – „Artspace” взима комисионна от 10% до 20%.
Амазон няма да се концентрира върху топ произведения на изкуството, а вместо това таргет групата ще бъдат по-малки галерии и търговци на изкуство.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар