Усъвършенствани технологии позволиха да се възстановят оригиналните цветове в платна на Реноар и Ван Гог и да се установи, че Пикасо понякога е рисувал с боя, ползвана в строителството. За пръв път картини от Пиер-Огюст Реноар, Уинслоу Хоумър и Мери Касат бяха изследвани на молекулярно ниво благодарение на спектроскопски метод, който "увеличава" повърхността на платното.
"Този подход открива нови перспективи, за да се изследват използваните бои, да се определи съставът им, да се получи информация за произхода им и за ползваните от художника техники", заяви Ричард Ван Дойн от Северозападния университет в Чикаго. "Технологията помага също за реставриране на платната и за опознаване на механизма на избледняване на цветовете."
Ученият е направил цифрова снимка, която за пръв път възстановява оригиналните цветове в портрета "Мадам Леон Клаписон" от Реноар. Картината е изложена в Музея за изкуство в Чикаго.
Използвайки нов метод за анализ с помощта на рентгенови лъчи, Йорис Дик от университета в Делфт, Холандия, открил скрити пластове окислена с времето боя в картини от Ван Гог и Рембранд. С помощта на цифрова възстановка ученият успял да възвърне първоначалния блясък на картините. Освен това установил каква е триизмерната структура на използваните бои. „В сътрудничество с реставратори в музеи учените създават нови методи, за да покажат на широката публика какъв е бил първоначалният вид на творбите”, казва Дик.
Физикът Фолкер Розе от националната лаборатория "Аргон" в Чикаго прибегнал до нанотехнология, ползвана в електрониката, за да разкрие неизвестни аспекти на някои картини, изследвани на молекулярно ниво с помощта на рентгенови лъчи.
„За пръв път комбинирахме усъвършенствана технология с рентгенови лъчи и микроскопски изследвания, за да приложим нанотехнология и да установим какви бои е ползвал даден художник”, отбеляза Розе. Изследването дало възможност да се заключи, че за да създаде някои свои картини, Пикасо прибегнал до боя, ползвана в строителството. Друга цифрова технология позволила 5 картини, нарисувани от Марк Ротко през 1963 г., да възвърнат първоначалния си блясък.
Резултатите от изследванията бяха представени на годишната конференция на Американското дружество за напредък в науката.
Among the Picasso paintings in the Art Institute of Chicago collection, The Red Armchair is the most emblematic of his Ripolin usage and is the painting
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Кристис пуска на търг Маймуната балон (Синя) на Джеф Куунс
Добавете коментар