Щирн галерия във Франкфурт, известна и като Щирн Кунстхале, представя това лято най-широкото изложение в Германия на световния феномен и естетиката на папарашките фотографии към днешна дата. Около 500 творби и документи проследяват непрекъснотото състезание на този вид фотография да се доближава до личности от деня и в същото време експозицията отразява влиянието на редица подобни творби върху визуалните изкуства и модната фотография.
Папараците са ловци, които са се превърнали в жертва на онова, което преследват. Поне от половин век редица медии се захранват от техния занаят. Федерико Фелини им даде това название още през 1960 г. в известния си филм "La Dolce Vita". Той създаде характер на таблоид фотографът "Paparazzi", чието име може да се чете като съчетание на думите "pappatace" (комар) и "ragazzo" (момче). А тяхната цел е: тайното следене и дебнене на повече или по-малко известни личности, за които да се твърди, че публикуваното е секретно и частно и е от изключителен характер.
В изложбата, темата е разгледана подробно за първи път социологически. Експозицията е по следите на един модерен мит, представляваща техниката и естетиката на самата фотография, но и въпросите на сложните взаимоотношения, които възникват понякога между звезда и папараци. Около 500 творби и документи позволяват да се проследи в изцяло нов поглед на това световно явление. На дисплея са класики, включително Джаки Кенеди Онасис в привидно случайни разходка из Манхатън, Лейди Ди укриваща се от обектива на фотоапарата, или последните и най-новите "икони" на папарашката фотографията като Парис Хилтън и Бритни Спиърс. По същия начин са представени художествени позиции на редица автори, включително Ричард Аведон, Синди Шърман, Герхард Рихтер и Анди Уорхол.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар