Продължават споровете около автентичността на няколко творби на Казимир Малевич, представени в монографията Malevich Paints: the Seeing Eye (2013) на американската историчка на изкуството Патриция Рейлинг. Дискусията се разгоря отново след откриването на изложбата „Малевич: Революционер на руското изкуство” (Malevich: Revolutionary Of Russian Art), която от 17 юли до 26 октомври е експонирaнa в галерия Tate Modern. Експозицията е най-голямата световна ретроспектива на художника за последните 25 години.
Пред The Artnewspaper, лондонският арт дилър и специалист по руски авангард Джеймс Бътъруик изрази съмнение за автентичността на осем творби, чиито репродукции са представени в книгата на Райлинг. Според него, две от тях със сигурност не са дело на художника. Неговите опасения бяха подкрепени и от Наталия Алекснадрова, куратор на модерно изкуство в Третяковската галерия в Москва, която подчерта, че през сравнително краткия творчески живот на Малевич, той едва ли би могъл на създаде толкова много произведения, които днес му се приписват.
Американската авторка отхвърли обвиненията на Бътъруик, а от Tate Modern заявиха, че в експозицията няма фалшификати и както преди всички изложби, които организират, експертите на галерията са направили задълбочени проучвания на произведенията и са селектирани само творби с ясен произход и собственост.
По повод възникналите спорове управителката на московската галерия „Елизиум” Марина Молчанова, която е и председател на Международната конфедерация на антикварите и арт дилърите на ОНД и Русия - International Confederation of Antiquarians and Art Dealers of the CIS and Russia, предложи да бъде създаден международен експертен съвет от изкуствоведи и музейни работници, който да се заеме с острия проблем за атрибутирането на руския авангард и в частност - творбите на Казимир Малевич.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар