Милтън Глейзър, графичният дизайнер създал вездесъщото лого „Аз /сърце/ Ню Йорк” продължава да работи и стартира кампания, която да повиши вниманието към глобалното затопляне и промяната в климата. It's Not Warming, It's Dying /„Не се затопля, а умира”/ цели да внуши по-голямо чувство за неотложност относно промяната в климата, отдалечавайки се от „милото” определение „глобално затопляне”. Самият Глейзър заявява „Няма нищо по-значимо за земята от нейното оцеляване. Въпросът е какво може да направи всеки от нас?”
Глейзър проектира прост визуален концепт за плакати и значки, включващ зелен диск, закрит от черен дим. Графиката напомня за въздушна гледка на Земята само с тясна, зелена лента - символ на оставащия живот. Зелената секция е отпечатана, така че да свети в тъмното за максимален ефект.
"Никога не мога да отговоря на въпроса как възникват идеите, и явно, нито някой друг", споделя Милтън Глейзър. "Но, символично, изчезването на светлината изглеждаше подходящ начин да започна."
Значките могат да се закупят от сайта на кампанията за 5 долара за пет броя в комплект, с цел да се намалят разходите и да се насърчат хората да ги подаряват на приятели, членове на семейството и колеги. Всички приходи ще бъдат вложени към производството и разпространението на повече значки. Хората също така са насърчени да публикуват свои снимки, докато носят значка в социалните мрежи с #itsnotwarming. Twitter профилът на кампанията предоставя поток от новини, доклади и научни данни в подкрепа на каузата.
"Онези от нас, отговорни за популяризирането на важните идеи сред другите, трябва да носят тежестта на последствията от такова съобщение", казва Глейзър. "Ако някой търси нова цел или мисия на живота си, избягването на най-лошата трагедия в историята на човечеството е едно добро място да започнете."
Милтън Глейзър /1929 г./ е най-прочутият американски графичен дизайнер. Той е един от създателите на New York Magazine и знаменития плакат с Боб Дилън. Той също създава и плакати за набиране на средства за възстановяване на региона Тохоку на Япония, който беше разрушен от земетресение и последвало цунами през 2011 година. Неговите последни проекти включват графика за пивоварната Brooklyn Brewery и плакати за много музеи в САЩ. Днес, Глейзър продължава да ръководи своето студио, да рисува плакати, създава лога и разработва концепции. Глейзър също така е преподавател и писател теоретик, интересуващ се от творческия процес в дизайна.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар