НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Двойно повече американци предпочитат музея пред стадиона (11.08.2014)

850 млн. души годишно посещават музеите и галериите в САЩ. В същото време хората, които са си купили билетчета за спортни събития през 2013г. е 483 млн. души, показа статистика, изнесена на конференция за връзката между икономиката и изкуството в Университета в Принстън.

„Ако сте си мислили, че средният американец предпочита да дъвче хот дог на някой стадион, вместо да гледа картина на Рембранд в музея, много се лъжете”, заключи Джеймс Стюарт, директор на музея към Университета в Принстън. Цифрите от последната година са безпощадни.  Митът, че зяпането на спортни събития е едно от най-често срещаните занимания в САЩ бе разбит: посещаемостта на музеите се оказа почти двойно  по-висока.

„Изкуствата имат невероятен ефект върху локалните бюджети”, обясни още Тим Шийлдс, мениджър на Центъра за театър в МакКартър.

В Принстън изкуствата генерират $ 51,3 милиона годишно, осигуряват 2,097 работни места и платените такси от институциите, които се занимават с тях възлизат на $ 5,6 милиона. В национален план над 4, 13 млн. работни места се осигуряват в тази сфера, а  86, 68 млн. долара се плащат за заплати на служителите в арт институциите; $ 22 млрд. се вливат в местните и федералните бюджети. В това движение на пари участват хора от всички класи. „Харченето за изкуство отдавна не е само луксозно занимание за богаташи” , каза Шийлдс.

135 млрд. долара е годишният принос на изкуствата към икономиката. От тях $ 61 млрд. са похарчени от публиката директно за арт събития, а $ 74 млрд. идват по косвен път: Когато хората отиват на културно мероприятие, те харчат пари, за да наемат някой да гледа детето им, за ресторант, за паркинг и т.н.

В същото време в САЩ субсидирането на изкуството съвсем не е първи приоритет на държавата. Но когато някой инвестира в него, възвращаемостта е огромна в сравнение с която и да било друга сфера. За всеки похарчен долар за арт събитие от държавата или местните власти, приходът възлиза на 7 долара, каза Шийлдс. Отделно, посещението на изложби и други културни прояви има огромно влияние върху възпитанието и образованието на децата.

Ако студентите присъстват на културно събитие три пъти седмично, техните шансове да израстнат в академичната сфера нарастват четворно. Три пъти се увеличава вероятността те продължат заниманията си с математика или да спечелят награда за есе. Учениците, които записват клас по изкуство в гимназията повишават с 35 точки резултатите си в тестовете по хуманитарни дисциплини и с 21 точки - по математика.

„Връзката между икономиката и изкуствата е изключително важно послание, върху което трябва да се работи, защото не става дума за някаква луксозна прищявка, а за необходимост. Затова и културата се нуждае от нашата подкрепа на всички нива”, заключи Тери Кокс, представител на отдел Скулптура в Принстън.

 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!