Най-големият панаир за съвременно изкуство (FIAC) завърши в Париж. В сравнение с миналата година панаирът видимо се бе увеличил, благодарение на по-рационалното използване на пространството Гран Пале: в него бяха изложени творби на 191 галерии участници, което е със 7 повече от 2013г. Променен бе и съставът на страните участнички, представени на панаира, като новите присъединили се бяха: Индия, Норвегия, Португалия, Саудитска Арабия и Япония. За двете най-големи събития за тази година FIAC и Frieze, Лондон прочетете тук.
Един от най-ефектните щандове на панаира бе на немската галерия Neugerriemschneider. Точно срещу входа посетителите бяха посрещани от творбата на Олафур Елиасон – Dew Viewer – полусфера, състояща се от 212 стъклени сфери, която галеристите бяха разположили на черен платнен фон, и заради която се образува тълпа от хора, които желаеха да си направят селфи с произведението на изкуствто и междувременно да влязат при самостоятелната изложба на датско-исландския художник, на която галерията е посветила напълно своя щанд. Една от работите на Елиасон „Нова планета“ беше продадена за 375 хиляди евро.
Популярно място за фотографии също така стана и Tornabuoni Artе, която както и през миналата година представи лаконична, но ефективна експозиция. За разлика от 2013 година, когато на щанда абсолютно всичко беше бяло, включвайки и самите произведения, сега италианската галерия заложи на червено – „Rosso!”. Цветовете на всички творби варираха от алено до бордо. Както и последния път не се мина и без произведения на изкуството на Франческо Паскуали – обемно платно от пластмасови сламки за пиене, през 2013 година бели, а тази – ярко червени.
Галерия White Cube предпочете спокойните тонове: в центъра на нейния щанд се намираха творби на Демиън Хърст- Beatific (2008) и „Страх“ (1994). Друг корифей на арт пазара Gagosian Gallery показа основно скулптури на Джон Чембърлейн от части на разбити автомобили за всеки вкус и по всеки джоб, като цените на големите произведения бяха в милиони евро.
Вниманието привлече и щандът на немската галерия Nagel Drexler, където се намираше мащабна инсталация на Марк Дион – The jungle shop, която прилича на магазинче от филмите за американската пустош.
Щандът Nahmad Contemporary особено се отличаваше с нивото на представяните произведения: буквално на прага зрителите бяха посрещани от две творби на Пабло Пикасо, при което не графики, както при другите галерии, а внушителни маслени платна. „Натюрморт с кана и череп“ (около 1930) се продаваше за 12 млн. долара, а по-голяма творба „Седящ мъж, 30 януари 1972 год.) – за 20 млн. долара. Също така на щанда бяха представени и Анди Уорхол, Жан-Мишел Баскиа и Урс Фишер.
Към края на панаира бяха зафиксирани немалко сделки за суми над милион. Например: „Без име“ на Кристофър Вул бе продадена за 2,3 млн. Галерия Lisson продаде три скулптури на Аниш Капур - най-голямата, сред които за 1,1 млн. долара.
Най-активен купувач, известен на публиката, бе милиардерът Франсоа Пино. „Като френски колекционер съм възхитен, че FIAC прави втория по значение в света панаир и ключово събитие на международната сцена.“ – каза той, сдобивайки се с много творби в своя фонд Pinault Collection, сред които „Циклоп“ на Томас Хаусиго, скулптури на Роберт Гобер и колекция хартиени творби на Мишел Парментие.
Brands came out to love mixing titanium with 18k rose gold, almost in a ironic manner offering a wholesale Audemars Piguet Royal Oak Offshore Limited Edition Swiss Replica Watches obtaining a really lightweight metal alongside an very heavy one. I guess they flattened one another and people watches considered similar to steel? During this situation LeBron's watch is primarily 18k pink gold obtaining a titanium bezel.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар