Според Алисън Гингерас живеем във време, в което всичко се забравя – циклите на визуалната култура се сменят с толкова бърза стъпка, така че историческите прецеденти са забравяни, заглушавани или просто остават неизвестни. В множеството на съвременните арт практики може да се проследи естетическото ехо от КОБРА в определени характеристика на съвременното изкуство.
Съвременните художници, които може да не са признавали „визията“ на КОБРА или припознавали политическо-идейните основи на движението, сега могат да преоткрият КОБРА през призмата на днешния ден. Точно както светът на изкуството и пазарът преоткриват авангардните движения на следвоенния период, през последните няколко години има научна преоценка на Арте Повера, Зеро Груп и нови изследвания на групата КОБРА.
КОБРА е било последното истинско международно авангардно движение. Тази група от художници практически достига отвъд трите северноевропейски градове, които са дали известност на тази група. Изложбата ще покаже освен творби на известните художници споменати по-горе, така и ревизионистката визия на по-малко известни фигури от КОБРА. Например, американо-японският скулптор Шинкичи Таджири - ключова част от групата-той помогнал на Апъл и Корнейл за изложбата на КОБРА в Стеделийк Музеум през 1949г. и бил активен член на групата. Подобно на него, южноафриканският художник Ернест Манкоба е бил важна част от групата, бил е съпруг на датската скулпторка Соня Ферлов (която винаги се е смятала за централна фигура в КОБРА).
Последната вълна от изожби на течението КОБРА се случва през началото на 80-те, предимно в Европа. В момента има пътуваща изложба, организирана от музея Кобра в Амселвеен, Холандия, която се представя във Форт Лаудердале.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар