НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Успяха ли посетителите в Лондон да различат оригинала от копието след 3-месечния експеримент (15.05.2015)
 Хиляди посетители прекрачиха прага на галерия Дълуич с надеждата да различат оригинала от китайското копие сред шедьоврите от фонда на колекцията. Сега три месеца, след като галерията откри експозицията и предизвика публиката да „разкрие”  фалшификата, галерията най-сетне откри кои са китайските фалшификати. Прочетете повече за експеримента тук.

От 10 февруари, произведението от XVIII век на Жан Оноре Фрагонар бе подменено с ръчно нарисувана реплика на произведение от Китай и поръчана по Интернет за £70,00. То бе закачено сред 270-те картини на стари майстори. Изложбата, озаглавена „Произведено в Китай”, бе замислена от американския художник Дъг Фишбоун, за да накара хората да се замислят за начина, по който гледат, ценят и оценяват такива художествени шедьоври.

Главния уредник на галерията, Хавиер Брей описва експеримента като „Това бе определено доста провокативно, защото обърна всичко с главата надолу. Музеят е храм на изкуството и веднага щом прекрачи прага, посетителя очаква всичко, което е написано върху етикета, да е вярно. Така, че изведнъж когато е налице тази интервенция, направена от съвременен художник, който поставя под съмнение всяко едно произведение,  би могло да бъде много изнервящо за посетителите, но по позитивен начин”.

И все пак от хилядите души, посетили галерията по време на експеримента, за по-голямата част вероятно се е оказало трудно, след като само 10% са предположили правилно. От галерията споменаха, че експеримента се е оказал успешен, а броя на посетителите се е увеличил 4 пъти през последните три месеца. Поне 6% от посетителите са били убедени, че фалшификата всъщност е наскоро реставриран женски портрет на Рубенс.

„Ключовите дребни детайли, които различават фалшификата от оригинала са очевидни за опитното око”, споделя уредника на музея. Те варират от липсата на топлина във фона на платното и използването на модерния пигмент на акрилните бои, до изражението на лицето на жената в репликата, която е описана от куратора като „Образ, който е лишен от психология, и дълбочина. Просто празна и плоска”.

Сега оригиналът е върнат обратно на мястото си и окачен до репликата, което позволява на хората да сравнят стилистичните разлики между двете. Изложбата ще продължи до 26 юли. 

Portrait of a Young Woman (c. 1769) b Jean-Honoré Fragonard реплика
Portrait of a Young Woman (c. 1769) b Jean-Honoré Fragonard реплика
Portrait of a Young Woman (c. 1769) b Jean-Honoré Fragonard
Portrait of a Young Woman (c. 1769) b Jean-Honoré Fragonard
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!