Навлизането на изкуството в цифровата ера обаче, е изправено пред проблем - разработването на приложения струва пари, а не всички музеи могат да си ги позволят.
"Включването на дигитални медии е инвестиция в бъдещето на музея", казва Аня Шалушке, директор на Асоциацията на германските музеи.
Музеите в Германия продават около 110 милиона билети годишно - увеличение с 12 процента спрямо изминалото десетилетие благодарение на това, че страната се налага сред водещите туристически дестинации в света, както и на умението на местните културни учреждения да рекламират звездните си атракции и специални шоута.
На много места в Германия музеите, които могат да си го позволят, вече използват приложения. Над 5000 музея са регистрирани на museum.de - сайт и съответно приложение, което насочва потребителите кога се намират в близост до културно учреждение и как да стигнат до него, и предоставя информация за организираните изложби, входните такси и работното време. Приложението е налично и за айфони, и за телефони с мобилна операционна система андроид.
Музеят "Щедел" във Франкфурт е смятан от експертите за пионер в използването на апликации и социални медии. Десетки хиляди потребители четат блога на учреждението, стотици хиляди гледат клиповете му в Ютюб, страницата му във Фейсбук има над 30 000 харесвания, а последователите му в Туитър са над 11 000.
В дигиталната ера навлизат и други културни учреждения по света, като например Райксмузеум в Амстердам, Холандия, и музеят "Кулата на Давид" в Ерусалим, Израел. Израелският музей разчита на няколко приложения, използващи добавена реалност, чието масово навлизане в света на изкуството тепърва предстои, според прогнозите на експертите.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар