Изборът на фотографии, датиращи от края на XIX век до края на ХХ век, предлага емпиричен поглед към създаването на произведенията на тези скулптори. Някои от фотографираните творби вече не могат да бъдат видени, тъй като са загубени или унищожени. Всеки един от представените автори има специално отношение към фотографията, като тя се превръща в основен инструмент за подготовка и представяне на творбите, а понякога дори и за тяхното промотиране.
Скулпторът Роден още в много ранен етап на творчеството си започва да използва фотографията, наемайки професионални фотографи, заедно с които проучва различните режими на заснемане на изображението. Той използва снимките, за да проучи своите скулптури в прогрес. Някои от най-известните творби на Роден - от „Мислителят” до „Целувката”, са представени като изображения.
Американският художник сюрреалист Ман Рей е стимулът зад решението на Бранкузи да започне да заснема своите творби. За разлика от Роден, Бранкузи сам заснема, обработва и проявява фотографиите, много от които са изложени в Културния център „Помпиду“ в Париж. Рей използва алтернативни ъгли на заснемане, с които търси фотографски „грешки”, или случайни сенки и отражения върху своите произведения.
Може би най-малко известният със своите фотографии от тримата скулптори е Хенри Мур, който работи съвместно със световно известни фотографи. Той използва фотографията предимно в помощ на подготвителния процес на създаването на творбата, като подредбата на фигурите в неговия проект, който е кандидат за влизане в колекцията от културно наследство на ЮНЕСКО, проучва как повърхностните детайли създават визуални впечатления.
Изложбата е представена в галерия „Уадигтън Къстът“ в Лондон и ще продължи до 11 юли 2015 г.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар