Ето и ацентите от програмата:
Марлен Дюма: Изображението като бреме, фондация Бейелер, до 6 септември
”Изображението като бреме” завършва своето европейско турне във фондация Бейелер С повече от 20 творби за разлика от представянето на изложенията в Stedelijk Museum в Амстердам и Тате в Лондон, изложението в Базел става домакин на най-голямата ретроспективна изложба в Европа на творби на Марлен Дюма. Базел посреща посетителите с “Художникът” (1994), 2 метра висока картина с маслени бои на “голо момиче с боя по ръцете и по стомаха й”, което действа като декларация за намерение и “ни отваря специфична гледна точка, която следваме” през изложбата, споделя кураторът Теодора Вишер.
Пол Гоген, фондация Бейлер, до 28 юни
Ретроспективата на Пол Гоген, организирана от фондация Бейлер, е най-амбициозната изложба, подреждана до сега от музея и вече е поставила нов рекорд за посещаемост. След 6 години работа, музеят обезпечи назаем 50 картини, сред които “Нафе Фаа Ипоипо” (1892), която бе продадена за 300 милиона долара тази година, както и скуплтури от 13 страни и сега се счита за най-голямата изложба на творби на Гоген след “Гоген: Таити”, която бе проведена в Гранд Пале, Париж и музеят за изяшни изкуства в Бостън (2003).
Бъдеше Настояще, Шаулагер, до 31 януари 2016
Изкуството на фондация Емануел Хофман се връща в общественото полезрение този месец в освежена форма. Музеят за изкуство в Базел, който показва колекция, взета на заем за постоянно от 1940 година насам, остава затворена за реновации до пролетта. Междуврменно, “Шаулагер” представя първата голяма изложба на творбите, придобити от фондацията през последните десетилетия. Заглавието говори за първоначалната цел на колекцията, основана през 1933г., да насърчи работата на художниците, “чиито средства за изразяване са неразбрани от собственото им време.” Изложбата ще включва около 300 творби от 80 художници, сред които Робърт Делоне. Ричърд Тътъл, Марио Мерц, Синди Шерман, Матю Барни, Катарина Фритш, Стив Маккуи, Анри Сала и др.
Холбайн, Кранах, Грюневалд: Шедьоври от музея за изкуство в Базел, Музей на културите, до 28 февруари 2016; Сезан до Рихтер: Шедьоври от музея за изкуство в Базел, Музей за съвременно изкуство, до 21 февруари 2016
Тази година, посетителите в Базел ще имат възможността да видя много от най-значимите произведения в Музея за изкуство. Изложбата е разделена на две части. В Музея на културите са разположени ранните северни ренесансови майстори, Холбайн, Кранах, Грюневалд, докато съвременните картини на Сезан и Рихтер са в Музея за съвременно изкуство.
Холбайн, Кранах, Грюнвалд са с 43 картини, като изложбата започва с потресаващи произведения на Конрад Виц, който работил в Базел през ранния 15 век. Но най-голямото съкровище на музея е най-добрата колекция в света от творби на Ханс Холбайн Младши, който започнал своята кариера в същия град.
”Сезан до Рихтер”, колекция от 63 творби, е в голяма галерия с прозрачен покрив и прилежащите й пространства на Музея за съвременно изкуство. Започва с “Пейзаж от Понтоаз” (1878 г.) на Писаро и завършва с новопридобит комплект от 4 картини на Рихтер - “Благовешение след Тициан”.
Винсент Фектьо: Кунстхале Базел, 18 - 23 август
В най-голямата изложба на Винсент Фектьо е представена селекция от негови скулптури от 2000 година до момента, заедно с 15 нови творби. Произведенията за стена са съставени от различни готови елементи, боядисани в черно и с изображения на възглавници, взети от списания и приложени отгоре. Тези творби са част от първите 3D колажи, които Фектьо е създал от началото на 90-те, които илюстрират завръщането към произхода.
Кадер Атиа: Раните са тук, Музеят за изящни изкуства, Лозана, 22 май -30 август
Кадера Атиа е съвременен художник, чиято работа е пропита с история. Концепцията за поправките и ремонтите - изправящи минали грешки - е в основата на неговата първа соло изложба в швейцарска институция. Това е шанс да се посети отново инсталацията Documenta 13 и The Repair from Occident to Extra-Occidental Cultures (2012), визуално есе за недъгавите лица на ветераните от Първата Световна Война. След белезите от битки Атиа изобразява фалшиви класически мраморни бюстове и дървени скулптури, издълбани от занаятчии от Мали и Конко. Новата серия “Огледала” (2014-2015) се отнася до по-новата история на изкуството: група от очевидно празни платна, носещи следите на стила на Лусио Фонтана, които внимателно са зашити.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар