Досега съоснователите Дейзи Торфени и Марлис Верховен (последният от които оглавяваше програмата на Сотбис за VIP клиенти с преференциален достъп „Sotheby’s Preferred programme”), са си партнирали с повече от 70 големи европейски и американски музеи.
Членството в новия бизнес клуб предоставя достъп до институциите в извън работно време, с 24-часово предизвестие, както и обиколна разходна из изложбените пространства с докторант по история на изкуството.
„Има филантропски елемент към бизнеса, което излиза извън членския внос”, казват от бизнес клуба. От началото на Венецианското биенале, „The Cultivist” е събрал около 300 членове, а още 500-600 са в списъка на чакащите. Учредители и членовете включват художниците Рашид Джонсън и Идрис Хан, както и колекционерите Патриция Сандрето Ребауденго и Симон Франкс.
Докато фокусът в момента е върху обществените музеи в САЩ и Европа, има планове да се включат и частни музеи и фондации, както и да се разшири географски хоризонта към Латинска Америка и Азия.
„Притесненията са, че „The Cultivist” потенциално биха могли да наблегнат на статуквото (Когато шепа търговци и музеи притежават много от властта), но тук е мястото, където неговите консултантски услуги на местната арт сцена ще бъдат от решаващо значение в разкриването на по-експериментални и нововъзникващите арт центрове, резиденции, пространства и галерии за своите членове”, споделя Аарон Цезар, основател и директор на фондацията „Delfina” в Лондон.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар