Емигранти, строителни работници в клоновете на музеите Гугенхайм, Лувър и Националния музей на остров Садият, в Абу Даби продължават да се сблъскват с огромни кредити, неотговарящи на стандарта на живот заплати и лоши условия на труд въпреки усилията за подобряване на положението, според доклад, публикуван тази седмица от организацията „Персийския труд“ - коалиция от артисти и активисти.
Доклада съвпада с излизането на „Заливът: Висока култура / Тежък труд“, книга с есета и произведения на изкуството от десетки автори, включително художниците Ханс Хааке, Томас Хиршхом, Наем Мохаемен и Андреа Фрейзър. Книгата, редактирана от американския професор изкуствовед Андрю Рос е хроника на петгодишна кампания на „Персийския труд“ . Тя е създадена като част от приноса на групата за Венецианското биенале тази година.
През изминалата година, членовете на организацията „Персийския труд“ пътуват до Абу Даби и Индия за да интервюират повече от 50 работници. Въпреки, че съобщенията в пресата често се фокусират върху условията на труд на остров Садият и живота там, изследователите са открили, че "недостатъчното заплащане е далеч не основната грижа" за самите работници. "Емигрантите идват в Персийския залив, за да печелят толкова, колкото могат, и техните оплаквания започват, когато обещания са разбити, когато заплащането, обезщетението и платеният отпуск се отказват категорично."
Повечето работници са получавали по-малко от $ 300 на месец. Като цяло, те изчисляват, че справедливо заплащане за тях ще бъде от $ 450 до $ 500. Данните за това колко се плаща на работниците варират в широки граници, в зависимост от "умения, старшинството, етнически различия, страни и региони на произход." Работниците от Бангладеш и Непал "като цяло са по-зле", отколкото "повечето индийски или пакистански имигранти, а средната им заплата е значително по-висока ", се казва в доклада.
След нашумели демонстрации пред музея Гугенхайм в Ню Йорк и пред колекцията на Пеги Гугенхайм във Венеция, попечителите на музеите се договориха да се срещнат с членове на „Персийския труд“ през миналия месец. Те установиха "съвместен ангажимент да работят заедно за набор от общи цели", се казва в доклада.
Но Гугенхайм казва, че докладът на организацията игнорира прогреса до момента. "Въпреки нашите общи усилия, все още е налице липса на разбиране за състоянието на проекта Гугенхайм Абу Даби, отказ да се признае, естеството на ролята на Гугенхайм и невежеството около сферата на влияние на Гугенхайм по въпроси извън нашия контрол“ се казва в изявление на музея.
От Гугенхайм казват още, че "договор за строеж не е бил подписван" що се отнася за сградата проектирана от Франк Гери и че компанията за туризъм, инвестиции и развитие в Абу Даби TDIC и държавната агенция за музеи Садият отговарят за изграждането като "се ангажират да изберат главен изпълнител с международен опит и високи нравствени качества ". Музеят казва, че ще продължи "да работи в тясно сътрудничество" с TDIC и „да се провеждат мерки за непрекъснато подобряване на условията труд в рамките на местните разпоредби".
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Кристис пуска на търг Маймуната балон (Синя) на Джеф Куунс
До края на месеца Националните есенни изложби в Пловдив представят водещи творци на българската арт сцена
Добавете коментар