Изключителни рисувачи като Оноре Домие (1808 г. – 1879 г.) размахват смъртоносна писалка, критикуваща преобладаващите нагласи в обществото, рискувайки сериозни последици: през 1832 г., Домие излежава шестмесечна присъда за карикатура на френския крал Луй-Филип. Прочетете повече за Домие тук.
Литографията, която се появява през 1796 г., е все още сравнително нова техника. Чрез нея обаче, е възможно да се възпроизведе едно произведение в големи количества. Списанието „Ла карикатюр“ е винаги допълнено от два подвижни листа литографии, коментиращи текущите политически събития. Луксозните отпечатъци и литографии от „L’Association mensuelle lithographique“ (Асоцията на месечните литографи) се превръщат в колекционерски произведения, и същевременно осигуряват финансово обезпечение на художниците за скъпите им съдебни дела.
През 1835 г., законодателството и цензурата във Франция принуждават „Ла карикатюр“ да прекрати издателската си дейност. От 1832 г., карикатуристкото списание започва да има „колега“ ежедневник в лицето на „Charivari“ (в превод - врява). Ставайки все по-малко политически тематичен, с течение на времето вестникът започва да адресира послания към ежедневните проблеми, културните събития и обществените въпроси.
За изложбата, Щатсгалери (Staatsgalerie – в превод: държавната галерия) в Щутгарт е извадила от собствения си фонд всички издания на „Ла карикатюр“ от първия брой през 1830 г. до неговото последно отпечатване през 1835 г. Основният акцент е поставен върху Оноре Домие, най-видния френски карикатурист на ХIХ век, който работи и за двата вестника „La Caricature" и "Charivari".
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар