Случаят е бил разгледан миналата година и тогава е била издадена и препоръката за връщане на законните й собственици. Въпреки, че докладът не назова собственика от предвоенно време, той е идентифициран като барон Ференк Хатвани. Галерия Тейт е била в процес на връщане на произведението на нейните наследници, когато са предоставени нови доказателства на Музея на изящните изкуства в Будапеща, след публикация в пресата.
Музеят в Будапеща е открил заявление за сертификат за износ на произведението, от 1946 г. От Тейт са заявили, че предполагат, че картината може да е била върната на Хатвани след края на войната, преди да е подадено заявлението за износ. Ако е така, неговите наследници сега не биха имали претенции.
Вторият доклад на Консултативния панел за незаконно присвояване по случая с Констабъл бе публикуван на 10 септември. В него се посочва, че Хатвани е наследник, след като е бил „публично идентифициран“. Членовете на комисията са разглеждали въпроса дали Хатвани е придобил обратно картината точно преди подаването на заявлението за износ. Те стигат до заключението, че: „Вероятно до Хатвани не е достигнало произведението на Констабъл, след като е било плячкосано, и че заявлението за износ е подадено от хора, които са били в неведение за случилото се преди 1944 г. Или, знаейки за това - са достатъчно уверени, че работата няма да бъде идентифицирана като притежание на Хатвани“.
Поради тази причина, панелът сега препоръчва Констабъл да бъде върнат от Тейт към ищците. Това ще бъде и тема, обсъждана на следващата среща на борда на директорите на Тейт през септември. Произведението е свалено от изложба и се намира в депо.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар