Експозицията „Симон Ушаков. Царският иконописец от XVII в” е подготвяна почти 30 години. Според мнозина досегашни изследователи, именно творчеството на големия майстор бележи финала на руската иконопис, но от Третяковската галерия са убедени, че тази изложба категорично ще опровергае всяка подобна теза.
Основно художествено откритие на иконописеца е т.нар. „живоподобие” или т.нар. „фряжское письмо” (фряжски стил или „западен”) - сложна система от живописни прийоми (повлияна и от Западно-европесйкото изкуство), позволяващи да се придава обем, фактура и цвят на лицата, за което майсторът и неговите съвременници създали специална теоретична концепция, обясняваща тези нововъведения, припомнят организаторите на изложбата.
От обширното наследство на художника до днес са достигнали около 50 подписани икони (голяма част от тях са показани в изложбата), което според историците на изкуството е впечатляващ брой за времето на XVII в. Освен в областта на иконописта зографът има значителна роля при установяването и развитието на един друг, непознат до този момент в Русия, вид изкуство - гравюрата върху метал.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар