Инсталацията се нарича „Празната партида“ (Empty Lot) и представлява голяма скулптура, провокираща въпроси, свързани с града и природата, както и по-глобални идеи, свързани с шанса, климата и надеждата.
Скулптурата се състои от две триъгълни стъпаловидни платформи, които се простират през емблематичната Турбинна зала на Тейт Модърн. Посетителите ще могат да изследват пространството под платформите, както и да разглеждат инсталацията от моста, разположен над Турбинната зала. Платформите поддържат геометрична мрежа от 240 дървени саксии, пълни с тор и над 23 тона почва, събрана от паркове и градини в целия Лондон.
Ейбрахам Крузвилегас е известен със създаването на скулптурни произведения от местни обекти, някои от тях – намерени, а други – закупени. По времето на изложбата, почвата ще бъде осветена от електрически стълбове, конструирани от художника с помощта на материали, открити в кофи и строителни обекти около Тейт. В саксиите няма нищо засадено, но въпреки това, може да пораснат цветя, гъби и друга зеленина, в зависимост от това, какви семена, луковици или спори са попаднали в почвата.
Крузвилегас изследва идеите за непредсказуемост и надежда, с което приканва посетителите да видят как скулптурата се променя всяка седмица. По средата на оживената търговска част на Лондон, „Празната партида“ е място, където нищо не се произвежда, но и където може да се случи промяна.
Много от интересите на художника са въплътени в този проект – от въздушния посев и т. нар. „партизанско озеленяване“, до древния метод „чинампас“ (chinampas), където в малки правоъгълни площи са отглеждани царевица, чушки и домати. Тази област по-късно става Мексико Сити. Триъгълната форма на саксиите напомня на гигантски компас, сочещ изток и запад, но също така припомня силните диагонали, използвани от руските авангардни художници като Ел Лисицки, и творбите на архитекта-мечтател Бъкминстър Фулър, чийто геодезичен дизайн за купол, включва пресичащи се триъгълни елементи.
От 1990-те години до сега, Крузвилегас е сред ключовите фигури на нова вълна от художници в Мексико. През последните няколко години, той създава творби под заглавие „Autoconstrucción“ или „Самостоятелно строителство“ – термин, който обикновено се отнася до начина, по който мексиканците от поколението на родителите му, пристигат в столицата от селските райони. Това се случва през 1960 г. Те построяват собствените си къщи на етапи, импровизирайки със строителните материали, които могат да си набавят.
Крузвилегас е роден през 1968 г. в Мексико Сити, където продължава да живее и работи. Негови творби са включени в колекциите на няколко основни музейни сбирки, сред които Тейт в Лондон и MoMA в Ню Йорк, а през последните години произведенията му бяха изложени в Дома на изкуствата в Мюнхен (2014 г.); Уолкър арт център в Минеаполис (2013 г.); и Центъра за модерно изкуство в Оксфорд (2011).
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар