НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Роботите превземат изкуството (11.01.2016)
Художници толкова различни като Рейчъл Уайтрийд, Оскар Мурильо и Яйои Кусама започват да използват методи за производство толкова високотехнологични, че доскоро са били достъпни само за най-успешните и богати творци като Джеф Кунс. По-евтините роботи, които имитират движенията на ръцете и ставите на художника започват да заменят скъпите компютърно-числово-контролирани (CNC) машини, които Кунс използва за производството на лъскавата, промишлена естетика на скулптурите си.
"Парадигмата се е променила", казва Константинос Папалекси, собственик на бруклинското студиото Neo Set Design, което наскоро произведе творби на артисти, включително Уайтрийд, Мурильо и Кусама с помощта на чифт роботи на стойност $ 80,000 от немския производител Kuka. Традиционната CNC машина струва повече от $ 250,000.
Роботите, които обикновено се използват в автомобилната индустрия, стават все по-достъпни, гъвкави и точни от всякога, казва Папалекси. "Не може да дадете на една машина CNC четка, но можете да научите един робот да я използва и то много лесно", казва той и още, според него роботите са "отворили много креативни канали в съзнанието на художниците".
Като класически фигуративен скулптор нюйоркският художник Елиът Аркин никога не е предвиждал да използва роботизирани технологии. Но миналата година, той иска да направи десетметрова статуя на Пабло Пикасо бутащ косачка, по-голяма версия на една фигура, като показва Musée d'Art Moderne et d'Art Contemporain в Ница през 2014 г. Тогава той бил притеснен от това да създаде произведения с прекалено "фабричен" вид, но знаел, че скулптурата ще му отнеме години ако използва само ръчен труд. Така Аркин решава да се използва комбинация от сканиране, компютърно-базирано скулптуриране и отливане с помощта на роботи.
"Компютърът всъщност ми дава гъвкавост да променят части от творбата и да коригирам структури в голям мащаб по-лесно", казва той. "Това ми дава усещане близо до извайването от глина в по-малък мащаб."
Художници използват дигитални технологии за скулптуриране много по-често сега, казва Марк Роси, основател на базираната в Лос Анджелис компания Handmade. Той ръководи 3D сканирането и последващото скулптуриране с моделиране на софтуер, на осем-метровата фигура от фибростъкло Момче с жаба (2009) на художника Чарлз Рей. "Има неща, които могат да бъдат направени само от машина", казва той. Но, за сега, само "много малка шепа художници са направили творби, пряко включващи роботи".
Други новини от тази категория
Седмо издание на международния фестивал за дизайн МЕЛБА
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Коментари | 0 коментара
Добавете коментар
Добавете коментар
Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!