НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
100 ГОДИНИ ГРАФИКА В МЕТРОПОЛИТЪН (01.02.2016)
Колекцията от произведения на изкуството на хартиен носител (сбирка от графики в различни техники и рисунки с различни материали) принадлежаща на музея Метрополитън  е една от най-значимите и най-мащабни в света. Нейното начало е поставено преди 100 години чрез почти невероятната и удивителна култура на първите двама уредници на музея Метрополитън,  които не са били обучени за историци на изкуството. 
 
Голямата експозиция ще отбележи тази 100 годишнина и ще напомни за усилията на двамата уредници. Историята на колекция е съставена с отпечатъци от Андреа Мантеня, Албрехт Дюрер, Маркантонио Раймонди, Жак Кало, Рембранд ван Рейн, Франсиско де Гоя, Оноре Домие, Джеймс Макнийл Уислър, Анри дьо Тулуз-Лотрек, Мери Касат, Едуард Пенфийлд, Едуард Хопър и още много други.

През 1916 г. Уилям Милс Ивинс(1881-1961) прекъсва успешната си кариера в областта на правото за да приеме работата на основополагащ уредник в музея в областта на графиката. Въпреки, че той е нает преди всичко да придобива  произведения на известни художници от 19 век и стари майстори, Ивинс се насочва към това повече да събира не творби с исторически и политически сюжети, както изисквали от него, а графики.
 За отбелязване е, че той издирва творбите на Гоя, чиято предизвикателна и понякога шокираща визия не била възприета в Америка по това време.  Той видял за първи път тези работи като студент в Париж; постепенно съставил колекция от близо 300 отпечатъци на Гоя, която е измежду най-пълните панорами на художника в света.

Преди да започне работа в музея през 1932 г., другият основополагащ уредник Алфес Майор (1901-1980) е учил съвременни езици, литература и поезия, и е работил като критик, учител, и от време на време актьор. Подобно на Ивинс, той също е бил запален библиофил с широкообхватни интереси, с насоченост към областта на социалната история. Майор добавя нов акцент като започва да колекционира литография и популярни щампи, възприемани до тогава като нещо традиционно и несъдържащо кой знае какви елементи на култура или добро изкуство. Градските щампи обаче разширили разбиранията за онова, което са границите на културата: в тях има информации за всички области на живота, всички аспекти на културата и антропологията на градското ежедневие.

Като резултат от далновидните стратегии на двамата уредници, в отдела сега се съхраняват безброй уникални шедьоври, признати със своята изключителна артистичност, както и популярни щампи като плакати и търговски карти, които са отпечатани в големи тиражи, но са приключили актуалността си като производствени серии. 
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!