НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Ново изследване показва - тъжно, но факт: депресията не способства за креативността (09.02.2016)
Сред интересуващите се от творчеството на Пабло Пикасо е широко разпространен митът за това, че след самоубийството на Карлос Касагемас, който му е добър приятел, испанският гений влязъл в своя “син период”, характеризиращ се със силна меланхолия в творчеството му.

От Винсент ван Гог до Марк Ротко, образът на измъчваният художник, който произвежда най-добрите си платна, когато страда от емоционална нестабилност е фундаментален, но новите изследвания показват, че всичко това може да е мит. 
 
Според скорошно изследване на Катрин Греди, професор по икономика в университета Брандейс в Масачузетс подобен подход е очевидно заблуждение. Пол Сезан например изцяло престава да рисува след смъртта на майка си. Греди анализирала статистиката на продажби и историята на музейните придобивания на 12 хиляди произведения на изкуството създадени между 1900 и 1920 година. Датите на смърт на роднини и близки приятели на 33 френски и 15 американски художници са събрани от електронни източници и биографии, както и информация от Blouin Art Index и покупко-продажби направени от Метрополитън музей. Изследването включва Едгар Дега, Едуар Мане, Клод Моне, Пикасо, Вилем де Кунинг, Джаксън Полок, Марк Ротко и Агнес Мартин.

В резултатите от изследването тя открила, че творбите създадени от художниците през времето след смъртта на любим човек, на аукционите струват значително по-евтино в сравнение с произведения на същите автори, които са се появили в по-спокойни периоди от живота им. Също така тези произведения много по-рядко попадат в колкциите на музеите. 
La Gommeuse е картината на Пикасо, която е най-скъпо оценената от произведенията от синия период, когато миналият месец се продава за $ 67,5 милиона. Но най-скъпата картина продадена на търг дело на Пикасо е Les Femmes d'Alger, създадена повече от половин век по-късно, тя се продава за над $ 100 милиона през май. 

Освен това, картини, които са нарисувани в първите две години след някаква тежка загуба не са чак толкова много. “ Концепцията “състояние на потока”, в която се потапя художника и е изцяло въвлечен в творческия процес е получила широко признание от психолозите”, пише Греди в книгата си “Death, Bereavement, and Creativity”. Въпреки това, отчаянието е “истинският враг на креативния поток” и по такъв начин “смъртта и значимата загуба, наистина могат да притъпят творческите импулси”.
 
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!