НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Какво е бъдещето на онлайн пазара на изкуство (28.04.2017)

Christie's и Sotheby's се появяват като водещи в онлайн пазара на изкуство, според годишния доклад на Hiscox Online Art Trade.

Обемът на онлайн продажбите на произведения на изкуството през 2016 г. скочи с 15% до 3.75 млрд. долара, това става ясно от доклада на застрахователната компания Hiscox, чийто индекс е междуналоден стандарт за арт пазара. Така делът на онлайн продажбите на пазара на изкуство нарасна до 8.4% от 7.4% година по-рано.
 
Най-големите световни аукционни къщи - Sotheby's, Christie's и Heritage Auction - миналата година продадоха произведения на изкуството на стойност 720 млн. долара чрез своите онлайн магазини. Christie's записва ръст на продажбите от 84% след като миналата година отново бе на първо място в класацията за онлайн продажби. Въпреки това, онлайн сделките представляват само 1,5% от всички продажби в аукционната къща миналата година.
 
Това говори, че бъдещето на цифровия пазар ще бъде продиктувано от традиционните играчи, а не от конкуренцията, която продава само онлайн. Неотдавнашното разпадане на онлайн аукционерите Auctionata и Paddle 8 след по-малко от година съществуване подкрепя това заключение. Инвеститор е купил базираната в Ню Йорк Paddle8, а базираната в Берлин компания-майка Auctionata е подала предварителен иск за неплатежоспособност. "Този неотдавнашен провал ... поставя под въпрос способността на новите онлайн играчи да растат достатъчно бързо и да станат печеливши на все по-претоварен пазар", се казва в доклада.
 
Следва да се отбележи, че колекционерите все още се страхуват да купуват по интернет, особено ценни предмети - размерът на по-голямата част от сделките не надвишава 5000 долара. Според експерти обаче продажба на картини, скулптури и други произведения чрез онлайн магазини, може да достигне до 9.14 млрд. долара след четири години. 
 
Любопитно е, че Instagram също напредва пред своите конкуренти. Приложението за споделяне на снимки надмина Facebook като най-популярната социална платформа за споделяне, като 57% от купувачите на изкуството казват, че Instagram е най-често използваният от инструмент за търсене на нови автори за сравнение те са 48% през 2016 г. от 34% през 2015 г. Instagram е и изборът и на галеристите: 57% казват, че платформата е най-ефективна за публичност.
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!