НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Норман Фостър обединява архивите и изкуството си под един покрив (02.06.2017)

Британският архитект носител на награда "Прицкер", Норман Фостър, откри своя архив и международен изследователски център на 1 юни, той се помещава в дворцова сграда в Мадрид. Новият щаб на Фондация Норман Фостър е историческа сграда, възстановена и разширена от архитекта. Той е проектирал стъклен и стоманен "павилион на вдъхновението" в двора, който води до мазе, изпълнено с неговия архив, библиотека и фотографска колекция. Елегантната нова структура е покрита от скулптурен балдахин, създаден от испанската художничка Кристина Иглесиас в сътрудничество с архитекта.

Сред стотиците архитектурни рисунки, както и подробни модели на работата на Фостър + Партньори, са произведения на изкуството от колекцията на архитекта и неговата съпруга, родена в Испания - Елена Очаа Фостър, основателка на художествения издател "Ивори Прес". Мащабен модел на летищния терминал на Фостър + Партньори в Пекин виси на стената на голямото стълбище, заедно със скулптура на Бранкузи и китайска фигура на Хуан Муньоз. На заседателната маса има голяма, дървена шестоъгълна скулптура от Ай Вей Вей, подарък от китайския художник.
 
Първото произведение на изкуството, които откриват посетителите, когато влизат в сградата, проектирана като градска къща за испански аристократ през 1902 г. и използвана като турско посолство и банка, е голяма наклонена фигура от Хенри Мур. Фостър разкрива и как му хрумва идеята да създаде изрязан от шперплат силует на друга фигура от Мур, за да помогне за позиционирането на сградата му в ландшафта - центъра Сайнсбъри в Университета на Източна Англия. Галерията, която тогава проектира Фостър за колекцията на Робърт и Лиза Сайнсбъри и дом за университетското училище по световни изкуства спомогна за стартирането на международната му кариера, през 1978 г.
 
Една от целите на фондацията в Мадрид е да подкрепя междудисциплинарните изследвания и сътрудничеството, както и да помогне на младите архитекти и инженери във формиращия етап от кариерата им. "Разбирам, че съм прекарал целия си живот в борба със системата", казва Фостър, припомняйки си, че когато е в Университета в Манчестър той "поема огромен риск като студент". Студентите по архитектура трябваше да направят архитектурна рисунка през лятото. Някои от неговите са изложени, включително подробен, напречен разрез на вятърна мелница. „Трябваше да измерваш "архитектурата". Така че всички рисуваха къщи. Аз направих хамбари и вятърни мелници ", казва той. "Единствената причина, поради която не се провалих, беше, че спечелих награда RIBA [в Лондон]. Манчестър не можа да ме критикува, защото бях признат от "Лондонският награден фонд" Royal Institute of British Architects. Тогава наградата на стойност 100 паунда позволява на Фостър да плати таксите си, както и пътуването. "През 50-те години на миналия век това бяха много пари."
 
Норман Фостър със съпругата си
Норман Фостър със съпругата си
Кристина Иглесиас и Ноорман Фостър
Кристина Иглесиас и Ноорман Фостър
галерията Сайнсбъри
галерията Сайнсбъри
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!