Писателката Дж. К. Роулинг, при предварителен преглед на изложбата, съчетаваща историята на магията с нейните творения, остава изненадана да се изправи лице в лице с надгробния камък на един от нейните герои. Тя сподели в Туитър изображението, пишейки: "Познайте какво е това? Току-що го видях и беше хипнотично ... ". Водещият куратор Джулиан Харисън обясни, че това е паметник на алхимика и подозирания за магьосник Николас Фламел, който умира през 1418 г. и чийто гроб е отворен векове по-късно, като не са намерени никакви следи от тялото му. Неговият надгробен паметник, е взет назаем от Musée de Cluny в Париж и се твърди, че е преоткрит в парижки магазин за хранителни стоки през 19 век, обърнат с главата надолу и използван като място за рязане.
Кураторите са взели много експонати от национални и международни колекции, както и от архивите на Дж. К. Роулинг и нейните издатели, включително фанатично подробните сюжети за книгите. Също така има и ръкопис, който се оказва „магически като всяка отвара“ според мнението на Алис Нютон, тогава осемгодишната дъщеря на издателя от Блумсбъри, приел книгата след като осем други издатели отхвърлят предложението на Роулинг. Алис пише: "Вълнението в тази книга ме накара да се чувствам загрята отвътре. Мисля, че това вероятно е една от най-добрите книги, която биха могли да прочетат 8/9 годишните". Резултатът бе 400 милиона продадени книги на 68 езика, които все още се увеличават ежедневно.
Има и няколко страници, които никога не са се появили в последната версия на първата книга на Хари Потър, където Рон и Хари стигат до езеро пълно с русалки. “Не са толкова красиви, колкото изглеждат в книгите” - отбелязва Рон - което със сигурност е вярно за русалката, заета от Британския музей, направена преди векове в Япония от маймуна и риба.
Изложбата включва и най-старите обекти в британската библиотека: изгорени, напукани кости, използвани за предсказване на бъдещето в Китай преди повече от 3000 години, когато се е смятало, че са от дракони. Една книга от колекцията отбелязва "чудовищен дракон", който се разбива в полето в Болоня, Италия на 13 май 1572 г. и е изложен в местен музей в продължение на век след това.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар