"Имахме желание да се отворим за филмовото изкуство от дълго време и Гранд Пале имаше достатъчно късмет да притежава прекрасно кино, което принадлежи на MK2", заявява Флоренция Буржеоа, директор на Paris Photo. Включват се девет филма, както и видеоклипове от артисти като Ванеса Бийкрофт и Лаура Хено. Карл Лагерфелд, прочутият моден дизайнер и творчески директор на Шанел, е "почетният гост" тази година. Той е избрал около 100 лични фотографии, които да покаже в Гранд Пале.
"Човек открива привличането си към абстракцията, но също и към черно-бяла фотография чрез винтидж снимки на Андре Кертес, Бранкузи и Илза Бинг", казва Буржеоа. Основният сектор включва 29 самостоятелни изложби, включително представяне на идиосинкратичните, хумористични образи на Зигмар Полке в съвместен щанд на галериите Sies и Höke (Düsseldorf) и Kicken Berlin. Също така ще бъде представена модната фотография на Гай Бурдин от галерия Louise Alexander (Порто Черво, Италия). Сред другите акценти са секторът "Призма" (посветен на големи формати) и изложбата "Сълзите на нещата", която представя 150 творби от частната колекция на дилъра Хелга де Алвеар, (81-годишна колекционерка на фотография родена в Германия, живееща в Мадрид).
Сред останалите акценти са:
Галерия Mélanie Rio (Nantes): Едгар Мартинс
Галерията ще представи португалския фотограф Едгар Мартинс със „Siloquies and Soliloquies on Death, Life and Other Interludes (2016)“, серия създадена с Националния институт по правна медицина и съдебни науки в Португалия. "Тази изложба е частично мотивирана от травмиращото убийство на близък приятел и е редактирана, така че зрителят да може да мисли за ролята на фотографията в представянето на смъртта“, казва Мартинс. Творбата включва текстове, проекция и звуков компонент.
Галерия Chelouche (Тел Авив): Мики Крацман
Серията "Targeted Killing series (2010)" на Мики Крацман е кръстена на термина на израелските отбранителни сили (IDF) за таргетирано убийство на смятани за терористи хора. Крацман използва лещи от дроновете на IDF, за да снима обикновените минувачи в палестинското селище Исауия в Йерусалим. "Използвайки този обектив, всеки обект стана виртуален заподозрян", казва Крацман.
Карлие Гебауер (Берлин): Ричард Мос
Ирландският фотограф Ричард Мос използва военна термовизионна камера за документиране на бежански лагери за серията Heat Map (2016). "Камерата е предназначена да контролира границите и да се насочва към врага", казва Мос. "Използвайки я, за да разкажа историята за бежанската криза, поставям зрителите в състояние на дискомфорт, за да ги объркам."
Галерия Particulière (Париж): Лийс Сарфати
Серията "Oh Man" (2012-13) на Лийс Сарфати е група от 17 широкоформатни снимки на мъже, които вървят през изоставен град. Произведенията са били "направени в центъра на Лос Анджелис преди неговото облагородяване", казва Сарфати. "Това не е документ, а визия, с която исках да се изправя пред зрителя. Работих от разстояние, за да създам двусмислена връзка между човека и пейзажа. "
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар