Куполът покрива 55 отделни сгради, включително 23 постоянни галерии с повече от 600 произведения. Куполът е оформен от осем слоя облицовка и има 7,850 звездни форми (максималният брой работници, изграждащи купола по същото време, е около 800).
Директорът на Лувъра Жан-Лук Мартинес заяви на откриването "най-накрая се роди Лувър Абу Даби. Този проект е преди всичко инициатива на емирството; те са решили, че 21-и век ще бъде век за знание и култура. Защо обаче в началото на новото хилядолетие те си сътрудничат с Франция, когато за някои наблюдатели Франция не бе повече от една от страните от стара Европа? Защото Франция е смятана от емирците за "майката на изкуствата."
„Битката срещу фанатизма е въпрос на изключителна важност за цивилизацията. Нашият свят трябва да намери антидот срещу отровата на омразата", каза още Мартинес.
Той подчерта, че музейната експозиция, която прави връзки между привидно разминаващи се цивилизации, е първата в света. Например глава на човек от Нигерия (културата Нок, 500-100 г.пр.н.е.) е показана заедно с една майска ваза с формата на човешко лице (300 пр.н.е.-100сл.н.е). На многото критики от страна на журналисти арт критици и изкуствоведи, които предизвика това решение Мартинес отговаря "Не можеш да обмислиш европейската живопис като отделен обект".
Кой ще посещава новия музей? Властите за туризъм и култура в Абу Даби заявяват, че новият музей трябва да се възползва от увеличения брой китайски и британски посетители в Обединените арабски емирства, които пътували един час от града до културния район на Абу Даби. Билетът за вход е 60AED ($ 16), като Лувъра Абу Даби ще предложи членска карта (неограничен годишен достъп до т.нар. Лувър Абу Даби Арт Клуб за членове и гости на цена 450 AED / 122 щ.д.).
Властите също потвърдиха, че други музеи, планирани за културния район Saadiyat, трябва да продължат строителството си, въпреки че Британският музей прекрати десетгодишната си договорка за сътрудничество с Националния музей Зайед две години преди изтичането на договора. "Може да потвърдим, че строежът на Националния музей Зайед ще започне преди края на годината" , подчертавайки, че "Гугенхайм Абу Даби" също ще се случи, въпреки че напредъкът по проекта изглежда е спрял.
Междувременно, двама журналисти, които присъстваха на откриването на Лувъра в Абу Даби, бяха задържани за повече от 50 часа без достъп до външния свят и разпитвани от властите продължително време, според техния работодател, швейцарския телевизионен оператор RTS.
Журналистът Серж Ендърлин и операторът Джон Бьоргвинсон бяха задържани миналия четвъртък, след като правели снимки на открит пазар в Абу Даби. Ендърлин заяви, че двамата са били разпитвани за тяхното мнение за работниците мигранти. "Всичко, което искахме да направим, беше да поставим откриването на Лувъра в по-широк контекст - като обратна страна на блясъка на музея, искахме да покажем работниците мигранти, които всъщност са го построили", каза той.
И двамата журналисти били напълно акредитирани за откриването на музея и са имали планирано интервю с френския архитект Жан Нувел.
Ендърлин и Бьоргвинсън са били с превръзки на очите, докато са транспортирани до отделни сгради, а техните камери, компютри, дискове за съхранение и друго оборудване са конфискувани, според RTS. Те били подложени на разпити с продължителност до десет часа.
"Бяхме разделени, нашите телефони и часовници бяха конфискувани и бяхме поставени в пълна изолация", каза Бьоргвинсън в интервю за RTS. "Те не ни нараниха, но разпитът ни беше тежък и отне много време."
Ендърлин каза пред "Ал Джазира", че е изнудван да предаде кодовете на телефона си 25 часа след задържането си. Двамата журналисти трябвало да подпишат признание, за да бъдат освободени, но документите били на арабски език. "Предполагаме, че това, за което подписахме, е само обобщение на онова, което казахме по време на разпита. Служителите бяха заинтересовани и от предишни пътувания, които съм направил в Катар през 2002 и 2003 г. ", каза той.
Двамата са били освободени в събота вечер и им бе позволено да се завърнат в Цюрих, но властите в ОАЕ задържаха по-голямата част от оборудването и вещите им. В Twitter, генералният директор на RTS Паскал Критин осъди "нарушението на свободата на печата, на което бяха подложени нашите журналисти в Абу Даби".
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар