Музеят за модерно изкуство, който е частна нестопанска институция, не получава държавни субсидии. В изявление от 20 март, министерството на културата на Бразилия подкрепи решението му, като заяви, че “признава и зачита независимостта на музея за в решаването на въпроси свързани със съхранението и управлението на колекцията”. Министерството също така добави, че “въпреки че произведението има неоспоримо значение, неговата продажба може да донесе необходимите средства за подпомагане на функционирането, да го обезпечи при кризисни ситуации и да му даде независимост от дарения и спонсорства.”
На свой ред бразилският институт на музеите, който е част от министерството на културата и осъществява контрол над 30 държавни музея, открито се противопостави на продажбата. В деня преди публикуването на ведомственото изявление институтът публикува обръщение към музея за модерно изкуство с молба да преразгледа решението си: “Ние сме много добре запознати със сериозните финансови затруднения на бразилските музеи, но бихме искали да вярваме, че запазването на колекциите е приоритет…”. В писмото също така се посочва, че “Според етичните концепции за управление на музея, единствената приемлива ситуацията за продажбата на произведения е само с цел за придобиване на нови творби и увеличаване на колекцията.” Организацията предлага на музея помощ при намирането на решение на финансовите им проблеми.
От своята фейсбук страница, бивш помощник-уредник на музея Марта Местре изрази надежда, че продажбата няма да се състои и “ще се намери друг начин за излизане от кризата, както други институции в Бразилия са успели.” Местре характеризира новината като абсурдна, защото, по думите й „произведението е дарено на музея и е едно от малкото оцелели от пожара през 1978 г., когато 90% от около хиляда произведения на изкуството от колекцията са били унищожени.” Тя добави, че картината „разказва историята за формирането на съвременното изкуство в Бразилия”. Тя е дарена на музея през 1954 г. от американския филантроп и политик Нелсън Рокфелер, по това време заместник-председател на музея, година преди завършването на сградата на музея във Фламенго парк.
В интервю за бразилския вестник „Folha де S.Paulo“ президентът на музея за съвременно изкуство Карлос Алберто Шатобриан обосновава решението така: “Ние трябва да покриваме всичките си разходи.” Той отказа да даде по-нататъшни коментари на пресата, само добави, че предложената идея от бразилския институт по музеите за алтернативни мерки „изглежда съблазнително“ и пита “А вие как предлагате да си плащаме сметките?”
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар