Картината, за която се твърди, че е от Фройд представлява пейзаж на Съфолк с уелските планини отвъд и е разкрита от реставратори, които премахват първия слой боя от картината на Райт - със скалпел. Следващата седмица тя ще излезе на търг и се очаква да се продаде за £ 30 000.
Том Райт и Фройд се сприятелили в кръчмата в Съфолк през 30-те години на миналия век, където Райт окачвал табела за кръчма. Двамата учили заедно по-късно в източно-английската школа по живопис и рисуване в Дедам, където таксите за обучение на Райт били отменени в замяна на работата му като момче за всичко.
Картината е открита в мазето на вдовицата на Райт, художничката Елизабет Бодман, след като тя починала през 2015 г. (Райт умира през 1992 г.). Името „Лусиан“ върху гърба кара консерваторите да я проучат по-детайлно.
Изследователите сега предполагат, че Фройд оставил произведението през 1941 г., а неговият приятел рисувал върху него около пет години по-късно. Бившият куратор на „Тейт Британ“ Робърт Ъпстоун споделя: „Направих сравнение с други примери за почерка на Фройд и подписът несъмнено е от ръката му. Това логично подсказва, че произведението, независимо дали е оставено или незавършено, е нарисувано от самия Фройд.“ Други експерти поставят под съмнение творбата. Тоби Тревес и Катрин Ламърт, съавтори на предстоящия каталог raisonné на Фройд, заявяват, че не могат да се съгласят да включат новооткритото произведение.
В същото време статия във вестник Antiques Trade твърди, че има доказателства за още една творба на Фройд под наскоро открития пейзаж - процесът, използван за откриване настоящия пейзаж, разкрил друг слой боя.
Фройд умира през 2011 г. Той е внук на виенския психолог Зигмунд Фройд и пристигна със семейството си в Обединеното кралство през 1933 г., след като бяга от възхода на фашизма в Германия . Той става известен с голите си портрети и изследванията на човешката анатомия, с живи модели (от всички сфери на живота, художникът отказва да използва професионалисти), позиращи за Фройд в невероятно дълги и тежки сесии. „Аз се интересувам от моите модели, като животни“ - казва веднъж художникът. „Искам да използвам, записвам и наблюдавам конкретни неща за конкретен човек. Бих искал моите портрети да бъдат от хора, а не като другите. Не да гледам погледа на модела, а искам да бъда него. Доколкото ме засяга, боята/творбата е човекът.“
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Добавете коментар