„Крайморският бряг“ и „Животът на плажа“ са двете основни теми, които се съчетават в това рибарско селище, когато икономиката и живота са пред навечерието на значителни промени. Бавно, но сигурно двете страни на живота в селото - трудолюбивите рибари и техните семейства, и посетителите от Хага, туристите, които се разхождат по крайбрежната алея - се разминават все повече и повече. Традиционният и модерният живот се пресичат като това привлича интересите на редица художници. Такава тенденция може да се види в работата на художниците от Хага: Джейкъб Марис (1837 - 1899), който например, рисува трудещите се рибари, а брат му Вилем (1844 - 1910) описва магаретата от пясък, който „майсторят“ децата на плажа. И картините на Антон Мауве (1838 - 1888) включват както рибарски лодки, които се изтеглят към от коне, така и елегантно облечени посетители на курорта.
Качеството на тяхното изкуство е в непосредствения реализъм и усет към естествения живот, дълбок, реалистично пресъздаден, изследван с познание и упорит творчески труд на познание. Любопитен е факта, че Антон Мауве има голямо влияние върху художественото образование на неговия роднина Винсент ван Гог ( братовчед на съпругата му). През октомври 1881 г. Мауве изпраща на ван Гог кутия за художници, пълна с маслени бои. В края на ноември на същата година в продължение на 3 седмици в ателието си в Хага, той преподава на Ван Гог акварел, макар Винсент да не е склонен да работи повече в тази техника. Също така в това ателие ван Гог се запознава с Ян Хендрик Вайсенберх, тогава водеща фигура в холандското изкуство и ползващ се със световна популярност, който вижда графични творби от младия си колега и им дава много положителни отзиви за умението и пластичната сила.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар