НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Дейвид Цвирнер назначи инстаграм арт-директор (07.08.2018)

В резултат на стремежа на арт пазара към електронната търговия, на 1 август Дейвид Цвирнер назначи Елена Соболева за първия директор по онлайн продажби в галерията, още един пример как галериите експериментират с начините да направят своите дигитални предложения по-продавани.

Соболева, която се описва като куратор, иноватор и глобален арт авантюрист в своя профил в Instagram, преди това е куратор и мениджър на връзките с колекционери  на онлайн аукциона за изкуство Artsy. Онлайн аукционите, разбира се, вече са повсеместни. Но големите галерии са изостанали в тази област, като мнозина смятат, че не може да продават произведения с висока стойност онлайн. Но това се променя, и Гагосиан и Цвирнер стартираха „онлайн посетителски  зали“ - Цвирнер през януари 2017 г., а Гагосиан временно през юни по време на Art Basel. Последните продават картина на Алберт Оелен за 950 000 евро  и въз основа на този успех галерията планира да инициира друга онлайн продажба с ограничен срок, която да съвпадне с Freeze, Лондон през октомври.
 
Убеждението, че такива големи продажби, въз основа само на снимка, са спорно възможни се променя през декември 2016 г., когато Брет Горви, ветеран от Кристи и съосновател на галерията „Леви Горви“, продава Баския за 24 млн. долара през Instagram.
 
Според Цвирнер онлайн продажбите са се повишили през последните 18 месеца, откакто са стартирали дигиталната си стая, която включва ротационни соло презентации на произведения на различни художници. "Разбираемо, нужно е известно време, за да намерим някой, който има опит в онлайн продажбите и е чувствителен към приоритетите на нашата галерия, програмирането и художниците", казва Дейвид Цвирнер, добавяйки, че гледа на дигиталната стая като шесто галерийно пространство. Соболева смята, че Цвирнер, „вниква бързо в променящия се пейзаж на дигитално изкуство".
 
Исторически галерията вкара нови високопоставени служители, които да ръководят и управляват програмирането на всяко ново пространство, а директорът на онлайн галерията ще следва същия подход в опит да разшири аудиторията си и да привлече млади  колекционери. Соболева, с 13,900 последователи в Instagram, се вписва в такава роля.
 
Розана Кундъл, търговският директор на компанията за набиране на персонал „Софи Макферсън“, казва, че последното назначение на Цвирнер представлява завой на пазара на изкуството, тъй като все повече галерии с висок клас произведения започват да търсят разбиращи от технологии кандидати за новосъздадени работни места. "Това, което виждаме, е хибридизацията на комуникационните и продажбените роли", казва тя, добавяйки, че и галериите, и аукционните къщи съобщават за все повече клиенти от социалните медии. "Това е най-голямата промяна, която съм виждала за десет години в бизнеса".

Кундал заявява, че големите изложения за изкуство се намират и на пазара за онлайн директори и специалисти по продажбите, тъй като дигиталният ангажимент става все по-важен за привличането на вниманието на колекционерите днес. "Виждам тази тенденция като еволюцията на бизнеса", казва Кундъл. Тя обаче предупреждава, че все още има много какво да се научи в бързо разрастващия се онлайн пазар.
 
Елена Соболева
Елена Соболева
Дейвид Цвирнер
Дейвид Цвирнер
картината на Жан-Мишел Баския продадена за 24 млн. долара през Instagram
картината на Жан-Мишел Баския продадена за 24 млн. долара през Instagram
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!