Именно за това музеят Mauritshuis в Хага, който притежава вероятно най-известния шедьовър на Вермеер, "Момиче с перлена обица", се е свързал с Google Arts & Culture в Париж, за да създаде приложение за виртуална реалност, което пресъздава виртуален музей от произведенията на художника.
За приложението, Метрополитен музей е допринесъл с образите на всичките си 5 шедьовра на Вермер, докато Националната галерия за изкуство във Вашингтон и Rijksmuseum в Амстердам са предоставили по 4. Още две изображения са дошли от Лувъра и три от колекцията Фрик. Музеят Изабела Стюарт Гарднър в Бостън е споделил изображение на „Концертът“- картината на Вермер, която изчезва след като е била открадната от колекцията на музея през 1990 г. Тази картина отново ще бъде видяна виртуално в „Meet Vermeer“, дигиталният музей. От понеделник безплатното приложение е достъпно за всеки, който има смартфон, оборудван с камера.
"Това е един от тези моменти, когато технологията прави нещо, което никога не можете да направите в реалния живот, и това е така, защото тези картини никога не биха могли да се съберат в действителностт", казва Емили Горденкер, директор на Mauritshuis.
Тя обясни, че някои от картините от 17-ти век са прекалено крехки, за да пътуват, докато други са в частни колекции,а тази на Гарднър е загубена. Но дори и при различни обстоятелства, би било малко вероятно всички собственици да са склонни да се разделят със своите Вермери по едно и също време.
18-те музеи и частни колекции, които притежават картини на Вермер обаче, са готови да предоставят на проекта снимки с висока разделителна способност.
Вермер остава загадъчна фигура, художник, който живее и работи в Делфт, Холандия. Смята се, че е създала около 45 картини по време на кариерата си, обхващаща почти две десетилетия. Някои са смятани за изчезнали. Освен 36-те творби, които повечето учени приемат за автентични, му се приписват и други картини. Тъй като света на изкуството продължава да обсъжда авторството им, г-жа Горденкер каза, че този виртуален музей няма да ги включи.
Отваряйки приложението, посетителите гледат към музей без таван. За да влязат в една от показаните стаи, те докосват повърхността на телефона. Докато се движат в галерията, перспективата се измества, така че те да се изправят пред стените, където висят рамкираните картини. Приближавайки се, те могат да се доближат до всяка работа и да я изследват отблизо.
Първата стая е посветена на най-ранните творби на Вермер. Останалата част от музея се организира тематично, изследвайки теми като "Съзерцание" и изучаване на лица, познати като "Троици".
Лаурен Гавау, директор на лабораторията за изкуства и култура на Google, създадена да експериментира с нови начини за достъпност на изкуството и културата, заяви, че това е първият виртуален музей, създаден от Google, но със сигурност ще има още.
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Добавете коментар